W trakcie tegorocznego SIHH mieliśmy okazję porozmawiać z Dyrektorem Artystycznym manufaktury Audemars Piguet. Zapytaliśmy między innymi o kultowego Royal Oak’a, proces projektowania czasomierza i trendy panujące w zegarmistrzostwie.
Genewa 2013: F.P.Journe Quantieme Perpetuel
Optymalna czytelność i uproszczone użytkowanie były motywami przyświecającymi F.P.Journe przy tworzeniu nowego, automatycznego modelu z wiecznym kalendarzem.
Wyniki: Konkurs – wygraj zegarek Glycine
Znamy już szczęśliwców, do których trafi zegarek GLYCINE oraz albumy poświęcone modelowi AIRMAN!
SIHH 2013: Montblanc TimeWalker
W ramach kolekcji TimeWalker zadebiutują w tym roku trzy nowe modele. Wszystkie wyposażone we wskazanie czasu w drugiej strefie, doskonale nadające się dla osób często podróżujących po świecie.
Recenzja Baume&Mercier Capeland Chronograph Flyback
Baume&Mercier to dzisiaj zupełnie nowa marka. Lepsza, wyrazistsza i z takimi perełkami, jak Capeland Flyback Chronograph.
SIHH 2013: Audemars Piguet Tradition Tourbillon Minute Repeater Chronograph
Niezwykły zegarkowy kombajn komplikacji o wszystko mówiącej nazwie Tourbillon Minute Repeater Chronograph to arcydzieło zegarmistrzów z Le Brassus, pracujących pod szyldem Audemars Piguet.
SIHH 2013: Vacheron Constantin
Niemal cała nowa kolekcja zegarków manufaktury Vacheron Constantin zadedykowana została paniom. To ukłon marki w kierunku historii i początków naręcznych czasomierzy.
Basel 2013: LONGINES Conquest Classic
Nowa rodzina zegarków Longines to klasyczne koperty z zamkniętymi w środku automatycznymi mechanizmami. Linia obejmuje modele przeznaczone zarówno dla panów jak i dla pań.
SIHH 2013: OFFICINE PANERAI Radiomir 1940
Inspiracją dla stworzenia wielu zaprezentowanych w tym roku podczas SIHH nowości były modele historyczne. Nie inaczej sprawa ma się z marką Officine Panerai i Radiomirem 1940.
SIHH 2013: Greubel Forsey Art Piece 1
Połączenie sztuki i zegarmistrzostwa nie jest niczym nowym, ale nowy projekt Greubel Forsey to zupełnie inne spojrzenie na wyniesienie zegarka mechanicznego do rangi sztuki, a raczej areny jej prezentacji.