
Amerykański aktor Leonardo DiCaprio dołącza do rodziny Rolexa
Zdobywca Oscara i aktor znany z ról w filmach takich jak „Titanic”, „Infiltracja” czy „Wilk z Wall Street”, od teraz będzie pełnił funkcję ambasadora marki Rolex.
Leonardo DiCaprio urodził się 11 listopada 1974 roku i od najmłodszych lat pojawiał się na scenie. Pierwszy duży sukces nadszedł w 1993 roku, kiedy za rolę w komediodramacie „Co gryzie Gilberta Grape’a” otrzymał nagrodę National Board of Review oraz New Generation Award, ale – co może nawet ważniejsze – uzyskał również nominację dla najlepszego aktora drugoplanowego do Złotego Globu i Oscara. Kolejny kamień milowy w karierze stanowił występ w uwspółcześnionej ekranizacji powieści Williama Szekspira „Romeo i Julia”, która zapewniła Amerykaninowi rozpoznawalność przede wszystkim wśród młodych widzów. Bez wątpienia jednak największym hitem okazał się „Titanic”, obraz nagrodzony aż 11 Oscarami, z których – co było szeroko komentowane i dość mocno krytykowane – żaden nie przypadł DiCaprio. Upragnioną statuetkę za rolę pierwszoplanową – po występie w filmach takich jak „Gangi Nowego Jorku”, „Złap mnie, jeśli potrafisz”, „Aviator”, „Krwawy Diament”, „Incepcja”, „Infiltracja”, „Wilk z Wall Street”, „Pewnego razu… w Hollywood”, czy „Całkowite zaćmienie” (Agnieszki Holland) – otrzymał w końcu w 2016 roku za rolę Hugh Glassa w obrazie „Zjawa”.

W swojej karierze DiCaprio współpracował wielokrotnie z osobami od lat związanymi z Rolexem np. z Jamesem Cameronem („Titanic” – 1997) czy Martinem Scorsese („Aviator” – 2004, „Infiltracja” – 2006 i „Wilk z Wall Street” – 2013). A teraz – na krótko przed rozdaniem Oscarów i targami Watches & Wonders – genewska marka ogłosiła, że i on dołączy do grona jej przyjaciół. Jakie zegarki będzie promował? Tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że w grudniu ubiegłego roku DiCaprio był widziany na meczu NBA z Rolexem Daytoną.

Przypomnijmy, że Leonardo DiCaprio w przeszłości był już związany z innymi producentami zegarków. Zarówno jako ambasador (TAG Heuer), jak i inwestor. W tym drugim przypadku mowa wsparciu przez aktora (w 2023 roku) kwotą 2 mln CHF stawiającej na zrównoważony rozwój marki ID Genève.