
Breitling Chronomat 36 mm i 32 mm [cena]
Łączy dwa światy: sport i elegancję. Ma też szansę zdobyć dużą popularność dzięki nietypowej bransolecie oraz trzem atrakcyjnym ambasadorkom. Chronomat to propozycja dla kobiet, które chcą mieć jeden, uniwersalny zegarek.
Do tej pory, Chronomat kojarzył się wyłącznie z dużym, męskim zegarkiem, noszonym przez pilotów lub miłośników modeli dla pilotów. Pokazany niedawno, damski Chronomat jest więc całkowitą nowością, także ze względu na swój wielofunkcyjny charakter. Jego wygląd może skojarzyć się z kompaktowym samochodem, który ma wszystko, co potrzeba, tj. świetnie sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie. W tym zegarku projektanci postawili też na wielofunkcyjność, dlatego połączyli dwie modne tendencje: sportową elegancję i styl retro. Stylistycznie Chronomat trochę nawiązuje do wyglądu modelu z 1984 r., tj. okresu, gdy wraz z Ernestem Schneiderem (nowym właścicielem) zmieniły się też zegarki oferowane przez firmę Breitling. Najbardziej charakterystycznym elementem inspirowanym Chronomatem z lat 80. XX w. jest oryginalna bransoleta, której ogniwa wyglądają jak metalowe żaluzje. Zgodnie z modą obowiązującą w tym sezonie bransoleta tworzy z kopertą jedną całość. Zegarek jest dostępny w kilkunastu różnych wersjach (stal, stal plus różowe złoto lub tylko różowe złoto, z diamentami na pierścieniu lub tarczy) i dwóch rozmiarach. Większe warianty mają koperty o średnicy 36 mm (wodoszczelność 100 m) i są napędzane automatycznym mechanizmem (kaliber 10, który powstał na bazie kalibru ETA 2892) z 42-godzinną rezerwą chodu oraz wskazaniami godzin, minut, sekund i datownikiem na godz. 6. Na razie Breitling oferuje dziesięć wersji w tym rozmiarze, wszystkie z lakierowanymi tarczami (dostępne kolory: biały, jasnozielony, ciemnoniebieski i miedziano-złotym).
Natomiast mniejszy Chronomat (z kopertą o średnicy 32 mm i wodoszczelnością do 100 m) pojawia się w siedmiu wariantach – wszystkie są napędzane kwarcowym mechanizmem, w którym bateria działa przez ok. 3-4 lata. Zarówno w przypadku wersji mechanicznych, jak i kwarcowych, mechanizmy mają większą niż standardowa dokładność chodu, co potwierdzają certyfikaty wydane przez szwajcarski instytut COSC (dlatego na tarczy widać napis „chronometer”).

Chronomat jest interesujący także z innego powodu – jego wprowadzeniu towarzyszy oryginalna kampania reklamowa, w której udział wzięły trzy ambasadorki marki Breitling: aktorki Charlize Theron i Yao Chen oraz primabalerina Misty Copeland (pierwsza afroamerykańska primabalerina w historii American Ballet Theatre). Każda z nich mówi o uniwersalnym charakterze tego zegarka. Wielozadaniowość Chronomata podkreśla też hasło reklamowe, które brzmi: pierwszy Chronomat, który powstał dla kobiet i nadaje się na każdą misję.

Ceny: od 15 800 PLN za wersję kwarcową do 107 140 PLN za wariant w całości zrobiony z różowego złota.