
TAG Heuer Connected Calibre E4 – czwarta generacja szwajcarskiego smartwatcha [dostępność, cena]
W nowej generacji swojego smartwatcha TAG Heuer stawia przede wszystkim na poprawioną ergonomię oraz rozbudowanie oprogramowania do pomiaru aktywności. Urządzenie będzie dostępne w dwóch rozmiarach.
O smart-zegarkach piszemy na CH24 niezwykle rzadko. Uwagę w tym zakresie staramy się poświęcać przede wszystkim markom z zegarmistrzowskimi korzeniami, które próbują swoich sił w segmencie „inteligentnych urządzeń” na nadgarstek. Jedną z nich jest TAG Heuer. Producent z La Chaux-de-Fonds już w 2015 roku pokazał model „Connected”, który na przestrzeni lat otrzymał nowe czujniki, oprogramowanie, lepszy ekran i baterię oraz różne wymiary. Na jakiś czas doczekał się także modułowej budowy, dzięki której samodzielnie można było zmieniać wybrane elementy (niestety ta koncepcja nie przyjęła się na dłuższą metę). Więcej o poprzednich wersjach, a także ich testy możecie przeczytać TUTAJ. Nowy, pokazany dopiero co Connected 4. generacji dostępny będzie w dwóch rozmiarach – 45 lub 42 mm.

TAG Heuer Connected Calibre E4 45 mm
Pierwsza opcja, z 45 mm kopertą i ceramicznym bezelem, jest propozycją dla osób, które cenią sobie w miarę wierne odwzorowanie mechanicznego zegarka na wersję elektroniczną. Obudowa nawiązuje do Carrery Heuer 02, a samo urządzenie ma mocno sportowy charakter. TAG Heuer zastosował większą koronkę z gumową otoczką, dzięki czemu łatwiej nią operować. Zmieniono też sposób funkcjonowania przycisków i ponoć teraz bardziej przypominają te z klasycznych zegarków. 45 mm Connected ma klasę wodoszczelności 50m i dostępny będzie z paskami w różnych kolorach lub na bransolecie.

TAG Heuer w Connect Caliber E4 zastosował wyświetlacz OLED, łączność BT 5.0 oraz Wifi oraz liczne czujniki (puls, kompas, akcelerometr, żyroskop, NFC, mikrofon, barometr). Wszystko przelicza procesor Qualcomm Snapdragon 4100+ i zasila akumulator o pojemności 430mAh. Zgodnie z zapewnieniami, bateria powinna wystarczyć na 1 dzień pracy (w tym np. 5 h gry w golfa albo 1 h biegania i 2 spaceru), a jej naładowanie zajmuje około 1,5 godziny.
Co ciekawe TAG Heuer zastosował ładowarkę, w której zegarek odkładamy bokiem, a w trakcie całego procesu na wyświetlaczu delikatnie wyświetla się godzina. W efekcie – jeśli ładujemy go na szafce przy łóżku – może służyć jako nocny zegar.

TAG Heuer w nowych smartwatchach postawił na rozwój aplikacji do biegania, kolarstwa, pływania i golfa. W ostatnim z przypadków właściciele uzyskują dostęp do bazy większości pól golfowych na świecie, co ułatwia rozeznanie w rozkładzie dołków oraz zliczanie punktów.

TAG Heuer Connected Calibre E4 42 mm
Druga z wersji jest nieco mniejsza i bardziej „elegancka”. W 42 mm kopercie zrezygnowano z ceramicznego bezela na rzecz wąskiego, stalowego pierścienia. Pojemność baterii jest nieco mniejsza (330mAh), ale ponoć także wytrzymuje jeden dzień. Poza tym TAG Heuer wykorzystał ten sam procesor i wyświetlacz (ten ostatni jest tylko nieco mniejszy). Connected Calibre E4 42 mm oferowany będzie na skórzanym lub gumowym pasku albo na stalowej bransolecie.

Oba modele pozwolą na wybór jednej z wielu różnych tarcz. Będzie na nich można wyświetlić np. powiadomienia z telefonu, prognozę pogody na najbliższych kilka godzin, stopery, puls itp. Wszystko jest łatwo konfigurowalne, a system operacyjny (Wear OS od Google) już wkrótce zostanie zaktualizowany do najnowszej wersji.
Dla osób lubiących aktywność fizyczną dostępna będzie spora baza ćwiczeń. W dedykowanej aplikacji na ekranie pojawi się postać, która zademonstruje każde z nich.
TAG Heuer w komunikacie prasowym podaje informację o uruchomieniu programu wymiany zegarków. Oznacza to, że jeśli dysponujecie starszym modelem Connected – nawet jeśli nie działa – można będzie go wymienić (nie wiadomo jeszcze czy w Polsce również) na najnowszą wersję, uzyskując zwrot części kwoty. Mowa o 200 CHF za model CW 46, 300 CHF za CW 45 lub 41, a także 450 CHF za Connected Watch z 2020 roku.
Nowe modele Connected Calibre E4 trafią do sprzedaży w marcu 2022. Ceny zaczynają się od 7 850 PLN, a kończą na 11 000 PLN. Ambasadorkami produktów zostały Naomi Osaka (japońska tenisistka) oraz Sydney McLaughlin (amerykańska lekkoatletka).
