
TAG Heuer Carrera Day-Date i Carrera Date Twin-Time
Odważne kolory, wyrafinowana estetyka oraz przydatne funkcje – do zaktualizowanej serii zegarków z trzema wskazówkami dołącza sześć nowych wersji.
Linia Carrera kojarzy się przede wszystkim z zegarkami ze stoperem, mimo że składa się też z modeli mniej skomplikowanych. Takich, jak Carrera Day-Date, która została odświeżona w 2021 r. i pojawiła się m.in. z fasetowaną kopertą, wąskim, polerowanym pierścieniem i kanciastymi, fasetowanymi uszami. W tym roku, nadeszła pora na kolejne zmiany, więc TAG Heuer udoskonalił niektóre detale i wprowadził w tej serii bardziej wydajny mechanizm z wydłużoną rezerwą chodu.
Carrera Day-Date – sportowy klasyk z podwójnym datownikiem

Jak teraz wygląda Carrera Day-Date? Co prawda, ma taką samą średnicę jak poprzednik, czyli 41 mm i wodoszczelność do 100 m, lecz jest dostępny w pięciu różnorodnych wersjach: z tarczami w kolorze czarnym, granatowym lub ciemnoczerwonym, z indeksami i wskazówkami w kolorze srebrnym lub w odcieniu różowego złota oraz ze skórzanym paskiem lub bransoletą (stalową lub bikolor – z niektórymi ogniwami pokrytymi powłoką z różowego złota).


Dzięki wprowadzonymi zmianom, seria Carrera Day-Date staje się bardziej wszechstronna, a co za tym idzie dopasowana do zróżnicowanych gustów klientów. Tarcze różnią się nie tylko kolorami, lecz także sposobem wykończenia. Na przykład, wariant z niebieskim cyferblatem został ozdobiony szlifem słonecznym dodającym mu elegancji, z kolei wersja z przydymioną, ciemnoczerwoną tarczą prezentuje się bardzo nowocześnie. Jest też propozycja dla osób preferujących subtelne wzornictwo, czyli Carrera Day-Date z czarną tarczą, indeksami i wskazówkami pokrytymi powłoką z różowego złota oraz stalową bransoletą w wersji jedno- lub dwukolorowej.
Wśród tegorocznych nowości wyróżnia się zwłaszcza wersja, która najbardziej nawiązuje do sportowej historii modelu Carrera: jej czarna tarcza ma ziarnistą powierzchnię przypominającą asfalt i widać na niej m.in. zaznaczoną czerwonym kolorem wskazówkę sekundową oraz jasnoniebieskie detale (w tym kolorze jest podziałka na obrzeżach i napis „Automatic”). W takim samym, jasnoniebieskim odcieniu są też krawędzie czarnego, skórzanego paska ozdobionego perforacją.

Odświeżając serię Carrera Day-Date zadbano o to, by tarcza była trójwymiarowa i każdy, widoczny na niej element poprawiał czytelność wskazań, dlatego indeksy oraz odstępy między nimi zostały minimalnie powiększone. Poza tym, dyski wskazań datownika i dnia tygodnia, widoczne na godz. 3., są w kolorze tarczy (wyjątek: wersja z ciemnoczerwonym cyferblatem, w której tło jest czarne). Aby obie funkcje były lepiej zaakcentowane, wskazuje na nie czubek odwróconego trójkąta na godz. 3. (to całkiem nowy detal w tej serii).


Wprowadzone modyfikacje dotyczą także bransolety i paska. Jeżeli chodzi o bransoletę, to ma ona nowy system szybkiej wymiany ogniw, dzięki czemu właściciel zegarka może regulować jej długość bez użycia narzędzi. Z kolei, w perforowanym, skórzanym pasku nowym elementem jest jasnoniebieska podszewka, której krawędzie widać po obu stronach czarnego paska.

I ostatnia zmiana, czyli nowy mechanizm: stosowany wcześniej kaliber 5, został teraz zastąpiony kalibrem TH31-02 z automatycznym naciągiem i 80-godzinną rezerwą chodu, stworzonym wspólnie z firmą Sellita AMT.
A ceny? Najtańsza jest wersja ze skórzanym paskiem (3900 CHF tj. ~18 000 PLN), a najdroższa ta z pozłacanymi indeksami i wskazówkami oraz dwukolorową bransoletą (8250 CHF tj. ~38 000 PLN). Wersje z niebieską i czerwoną tarczą mają taką samą cenę – 4100 CHF (~19 500 PLN), a wariant ze stalową bransoletą i akcentami w kolorze różowego złota na tarczy – 4300 CHF (~20 500 PLN).
Carrera Date Twin-Time – turkusowa tarcza i czerwone detale
Oprócz modeli Carrera Day-Date, firma TAG Heuer pokazała też oryginalny zegarek Carrera Date Twin-Time, którego turkusowa tarcza jest inspirowana kolorem wieńca laurowego, wręczanego kierowcom po przekroczeniu linii mety w złotym okresie Formuły 1.

Ozdobiony szlifem słonecznym cyferblat, swoim wyglądem przypomina trochę tarczę modelu Carrera Glassbox – to zasługa znajdującego się na obrzeżach, szerokiego pierścienia. W tym przypadku, jest na nim naniesiona podziałka 24-godzinna z godzinami dziennymi zaznaczonymi srebrnym kolorem i nocnymi – turkusowym. Poruszająca się po tej podziałce wskazówka, ma czerwoną końcówkę (inspiracja historycznym modelem Carrera GMT), a jej kształt nawiązuje do wyglądu zegarmistrzowskiej pęsety.


Oprócz wskazań czasu dwóch stref, Carrera Date Twin-Time ma też datownik na godz. 6. (jego dysk jest kolorystycznie dopasowany do tarczy). Za wszystkie wskazania odpowiada nowoczesny kaliber TH31-03 z automatycznym naciągiem i 80-godzinną rezerwą chodu, który powstał wspólnie z firmą Sellita AMT.

Opakowany w stalową kopertę o średnicy 41 mm, model Carrera Date Twin-Time jest oferowany ze stalową bransoletą (taką samą jak w modelach Carrera Day-Date), a jego cena wynosi 4750 CHF (~22 500 PLN).
TAG Heuer Carrera Day-Date i Carrera Date Twin-Time
Producent | TAG Heuer |
Nazwa modelu | Carrera Day-Date i Carrera Date Twin-Time |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |