TAG Heuer Carrera Chronograph Extreme Sport i Tourbillon Chronograph Extreme Sport
TAG Heuer zaprezentował nową linię zegarków Extreme Sport. Na początku w jej skład wejdzie 6 modeli, które łączy sportowy charakter, nowoczesny design i szkieletowana tarcza.
W 2015 roku, podczas nieistniejących już targów Baselworld, firma TAG Heuer pokazała model Carrera – Calibre Heuer 01. Zegarek swoją nowoczesną, szkieletowaną formą zdecydowanie odróżniał się od dotychczasowej, sportowej (w klasycznym rozumieniu) oferty marki. Kolejne lata przyniosły sporo jego różnych wersji, a ostatnią była utrzymana w awangardowej, agresywnej stylistyce Carrera Chronograph x Porsche 963, w której postawiono na liczne odniesienia do biorącego w wyścigu Le Mans samochodu Porsche 963. Teraz Szwajcarzy rozszerzają tę rodzinę zegarków o linię Carrera Extreme Sport. Na początek zasilą ją 4 modele z chronografem oraz 2 z chronografem i tourbillonem.
TAG Heuer Carrera Chronograph Extreme Sport
Wariant ze stoperem – Carrera Chronograph Extreme Sport – otrzymał kopertę o średnicy 44 mm, grubości 15,1 mm i klasie wodoszczelności 100 m. Obudowa ma z boku liczne przetłoczenia i zagłębienia, co wizualne ją trochę odchudziło i nadało całości bardziej technicznego charakteru. We wszystkich 4 wersjach zegarka koronkę, przyciski chronografu oraz ring dekla wykonano z pokrytego powłoką DLC tytanu.
Choć na pierwszy rzut oka zegarek wydaje się podobny wspomnianego poprzednika, detale tarczy zostały przeprojektowane. Zwiększono kontrast pomiędzy poszczególnymi elementami, a oznaczenia tarczek znalazły się na nachylonych, ozdobionych wzorem ślimakowym ringach, a nie w ich centralnej części (która teraz jest szkieletowana). Wzdłuż zewnętrznej krawędzi tarczy widać ring z podziałką umożliwiającą pomiar czasu z dokładnością do czwartej części sekundy. Jego barwa odwzorowuje akcenty kolorystyczne obecne w całym zegarku. Przykładowo w wersji gdzie pierścień ten jest pomarańczowy, w kolorze takim wykonano również końcówki wskazówek na licznikach stopera, centralny sekundnik, wypełnienie na okalającym koronkę rowku, gumowy pasek oraz dysk datownika. Ten ostatni tworzy lista wyciętych cyfr, z których jedna – na godz. 6 – jest w całości widoczna w okienku. Jego tło w wersji niebieskiej stanowi fragment pokryty białą substancją świecącą, dzięki czemu w ciemności można odczytać datę.
Poza wspomnianą opcją z pomarańczowymi akcentami (Ref. CBU2082.FT6275) TAG Heuer zaoferuje nową Carrerę w monochromatycznej czerni z powłoką DLC (Ref. CBU2080.FT6272) albo z niebieskimi akcentami (Ref. CBU2081.FT6274). Uzupełnienie linii stanowić będzie Carrera Chronograph Extreme Sport z kopertą z różowego złota (Ref. CBU2050.FT6273). W ostatnim przypadku z cennego materiału wykonano również liczne elementy szkieletowanej tarczy.
Napędem zegarka jest in-house’owy kaliber TH20-00 z 80-godzinną rezerwą chodu, czyli ten sam, który wykorzystywany jest w modelach Glassbox. Mechanizm ma automatyczny naciąg, pionowe sprzęgło i koło kolumnowe. To ostatnie, podobnie jak wypełnienia grawerów na cetralnym wahniku, ma kolor odpowiadający akcentom z tarczy.
TAG Heuer Carrera Chronograph Extreme Sport sprzedawany jest na zintegrowanym, gumowym pasku w kolorze pomarańczowym, czarnym lub niebieskim (zakończonym tytanowym, zatrzaskiwanym zapięciem zabezpieczonym przyciskami). Wersje z tytanową kopertą wyceniono na 35 950 PLN, a tę z czarną powłoką DLC na 36 850 PLN. Najdroższy pozostaje model z elementami z różowego złota – 53 950 PLN.
TAG Heuer Carrera Tourbillon Chronograph Extreme Sport
Uzupełnienie nowej linii stanowią 2 modele ze stoperem i tourbillonem. W pierwszym wykorzystano tytanową, piaskowaną kopertę, której boczne zagłębienia pokryto czarną powłoką PVD, a frontowy pierścień ze skalą tachymetru wykonano z kutego karbonu. Tarcza zegarka to miks czerni, szarości oraz połyskujących wskazówek, nakładanych indeksów i wyróżniającej się w dolnej części klatki wirującym balansem. Zastąpiła ona tarczkę małej sekundy i wymusiła usunięcie okienka datownika.
Druga wersja modelu Carrera Chronograph Tourbillon Extreme Sport otrzymała kopertę częściowo wykonaną z różowego złota, a częściowo z tytanu. Różowe złoto wykorzystano również przy produkcji bezela oraz pozłacanych elementów, takich jak indeksy, wskazówki czy ringi chronografu albo elementy tourbillonu.
Wewnątrz 44 mm koperty zamknięto tym razem kaliber TH20-09, czyli automatyczny mechanizm z chronografem i tourbillonem. Taktowany na 4 Hz werk zapewnia 65 godzin rezerwy chodu.
W wersji z tytanu zegarek wyceniono na 114 600 PLN. Połączenie tytanu z różowym złotem podnosi cenę do 143 800 PLN.
TAG Heuer Carrera Chronograph Extreme Sport i Tourbillon Extreme Sport
Producent | TAG Heuer |
Nazwa modelu | Carrera Chronograph Extreme Sport i Tourbillon Extreme Sport |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | TH20-00 (chronograf), TH20-09 (tourbillon) |
Rezerwa chodu (h) | -25 |
Tarcza | szkieletowana |
Koperta | tytan, tytan z powłoką DLC lub różowe złoto |
Średnica (mm) | 44 |
Wysokość (mm) | 15,1 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | gumowy |