Novak Djokovic ambasadorem Audemars Piguet
Numer 1 tenisowego rankingu ATP, narodowy bohater Serbii i prawdopodobnie najlepszy obecnie tenisista świata – Novak Djokovic – został nowym ambasadorem marki Audemars Piguet.
Ostatnie kilka miesięcy to dla fanów tenisa bez cienia wątpliwości okres kojarzący się z jednym nazwiskiem – Djokovic. 24-letni Serb pochodzący z Belgradu osiągnął na tenisowych kortach świata absolutne apogeum swojej formy, popularności i wreszcie wyników, na które pracował przez naście lat swojej amatorskiej i profesjonalnej kariery. Ukoronowanie tej trwającej już przeszło 7 lat drogi (biorąc pod uwagę grę na profesjonalnym poziomie) miało miejsce na kultowych dla każdego zawodnika trawiastych kortach Wimbledonu. „Nole” – taki przydomek nosi Serb – wygrał tegoroczną edycję legendarnej imprezy, zaliczanej do cyklu Wielkiego Szlema i jednocześnie awansował na pozycję lidera rankingu ATP – po raz pierwszy w karierze. Za będącym spełnieniem marzeń samego zawodnika sukcesem przyszło wręcz fanatyczne uwielbienie rodaków (w Serbii Djokovic zyskał miano bohatera narodowego) i oczywiście sukces marketingowy. Jedną z pierwszych, wymiernych korzyści jest oficjalne objęcie funkcji ambasadora manufaktury Audemars Piguet.
O tym, że Djokovic może wkrótce oficjalnie związać się z manufakturą z Valle de Joux mogła świadczyć już zorganizowana w ubiegłym roku osobista wizyta zawodnika i jego pięknej partnerki Jeleny Ristic w siedzibie marki w Szwajcarii (patrz film na dole artykułu). Dołączając do grona znanych osobistości świata sportu Nova Djokovic będzie promował mechaniczne czasomierze sygnowane logo AP wraz z takimi postaciami jak Michael Schumacher, Lionel Messi, LeBrone James, Sachin Tendulkar, Lee Westwood i Rorry Mcllroy.
Ogłoszenie współpracy zegarmistrzowskiej manufaktury i serbskiego tenisisty zbiegło się w czasie, zapewne nieprzypadkowo, z rozpoczętym właśnie turniejem US Open, wieńczącym tegoroczny cykl Wielkiego Szlema. Djokovic, już z zegarkiem AP na ręku, jest jego głównym faworytem. W poprzednich latach dwukrotnie docierał na kortach Flushing Meadows do wielkiego finału.
„Jesteśmy wyjątkowo zaszczyceni przyjaźnią jaka łączy nas z tak wielkim mistrzem, który przez uprawiany przez siebie sport wyraża również nasze wartości – doskonałość oraz śmiałość. Gorąco go witamy i życzymy powodzenia w dalszej części sezonu który zdominował, lecz walka nie jest jeszcze zakończona.” – Philippe Merk, CEO Audemars Piguet.
Djokovic z wizytą w manufakturze AP
Opracowanie: Łukasz Doskocz