
IWC Big Pilot’s Watch Shock Absorber XPL dla Toto Wolffa (szefa ekipy Mercedes-AMG F1)
Podczas nadchodzącego sezonu Formuły 1 szef wyścigowego teamu Mercedesa będzie nosił na swoim nadgarstku stworzoną z myślą o nim wersję modelu Big Pilot’s Shock Absorber.
Kiedy w 2021 roku IWC zaprezentowało przedziwnie wyglądający model Big Pilot’s Shock Absorber, wielu pomyślało, że to żart tudzież fantazja jakiegoś domorosłego grafika. Okazało się jednak, że IWC w swojej manufakturze w Schaffhausen stworzyło departament nazwany XPL, którego misją jest – uogólniając – eksperymentowanie z tradycyjnym zegarmistrzostwem i wyciskanie z niego maksimum możliwości. Trochę jak w Formuła 1, która stanowi apogeum motorsportu i nie bez powodu nazywana jest często jego królową.
Premierowy BP Shock Absorber zawierał unikatowy system uodpornienia zegarka na wszelkiej maści możliwe uszkodzenia mechaniczne, wynikające np. z dużych przeciążeń czy nagłych wstrząsów. Wykorzystano do tego sprężynę podtrzymującą (albo niejako zawieszającą) mechanizm w jego kopercie i działającą jak swoisty amortyzator. Zrobiono ją z BMG, czyli Bulk Metalic Glass, a cały system nosi nazwę roboczą SPRING-g PROTECT®.

Big Pilot’s Watch Shock Absorber XPL Toto Wolff
Druga odsłona zegarka, technicznie tożsama z wariantem premierowym, wprowadza do modelu nieco koloru, związanego bezpośrednio z partnerującą IWC ekipą wyścigową Mercedesa. Team Mercedes-AMG Petronas Formula One™ – taką bowiem nosi pełną nazwę – wyróżnia specyficzny, seledynowy odcień zieleni i to właśnie ten kolor wzbogacił projekt zegarka. Jego koperta to mierząca 44 mm średnicy i 12,6 mm grubości konstrukcją z Ceratanium – stopu ceramiki i tytanu. Do czerni obudowy dopasowano czarną, fakturowaną tarczę z trzema wskazówkami i typowym dla zegarków lotniczych trójkątem na godz. 12, przypominającym, że model pochodzi jednak z kolekcji Pilot’s Watch.

Cyferblat (wraz z mechanizmem) zawieszony jest w kopercie na wspomnianej już sprężynie, która podobnie jak gumowy pasek, ma kolor zieleni Mercedes-AMG. A skoro już wspominamy o mechanizmie – zegarek napędza automatyczny kaliber 32101, oferujący 120 h rezerwy chodu. Werk widać nieco pod przeszklonym, ale i przydymionym deklem, sygnowanym podpisem Toto Wolffa.

Dostępność i cena
Kibice Mercedesa, fani charyzmy i talentu Toto Wolffa, tudzież pasjonaci ekstremalnego zegarmistrzostwa będą mogli wejść w posiadanie jednego ze 100 egzemplarzy limitowanej serii. Każdy zegarek w zestawie dostanie jeszcze drugi, tym razem czarny pasek z gumy z tekstylną fakturą. Cena jednego egzemplarza ustalona została na 105 000 PLN.


IWC Big Pilot’s Watch Shock Absorber XPL Toto Wolff x Mercedes-AMG PETRONAS Formula One™ Team
Producent | IWC |
Nazwa modelu | Big Pilot’s Watch Shock Absorber XPL Toto Wolff x Mercedes-AMG PETRONAS Formula One™ Team |
Ref. | IW356201 |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | 32101 |
Rezerwa chodu (h) | 120 |
Tarcza | czarna |
Koperta | Ceratanium |
Średnica (mm) | 44 |
Wysokość (mm) | 12,6 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | gumowy |
Limitacja | 100 |
Cena (PLN) | 105000 |