IWC Pilot’s Watch Performance Chronograph 41 AMG i AMG Petronas [dostępność, cena]
Do kolekcji sportowych chronografów od IWC Schaffhausen dołączają dwa modele dedykowane Mercedesowi. Wykonano je z nowoczesnych materiałów i wyróżniono „wyścigową”, ceramiczną wkładką bezela.
Już za kilka dni rusza przedostatnia runda tegorocznego cyklu Formuły 1 – Grand Prix Las Vegas. F1 powraca do słonecznej Nevady po latach przerwy i choć w tegorocznych Mistrzostwach Świata prawie wszystko (co istotne) jest już rozstrzygnięte, fani motor-sportu rywalizację na torze i tak oglądać będą z zainteresowaniem. Rangę „nowego” Grand Prix postanowiło podnieść nieco IWC, które od lat jest partnerem Mercedes-AMG oraz wyścigowej dywizji firmy. Na nadgarstkach obu kierowców ekipy – Lewisa Hamiltona i George’a Russella – wypatrzeć będzie można nowe modele z linii Pilot’s, obdarzone przydomkiem „Performance”.
Performance Chronograph 41
Nowe zegarki zbudowano na bazie dostępnego już w kolekcji modelu Pilot’s Chrono 41, mają więc koperty mierzące 41,1 mm średnicy, 14,8 mm grubości i WR na poziomie 100 m. W tej bardziej „cywilnej” wersji AMG obudowa, przyciski oraz koronka zegarka wykonane zostały z lekkiego tytanu (grade 5). W odsłonie AMG Petronas Formula 1 postawiono na kompozyt Ceratanium, czyli czarną mieszankę tytanu z ceramiką. Materiał ten pojawił się już w kolekcji IWC, m.in. w modelu Pilot’s Watch 41 TOP GUN Ceratanium. Jak nie trudno się domyślić to kompozyt lekki, a przy tym odporny na uszkodzenia, z matowym wykończeniem.
W obu opcjach w oczy od razu rzuca się nowy element designu – ceramiczny bezel ze skalą tachometru. Wkładka jest błyszcząca, czarna i ma wygrawerowaną skalę, wypełnioną białą farbą. Z pewnością tym prostym detalem IWC podkreśliło „motoryzacyjne” zacięcie zegarka i skutecznie odróżniło go od typowych chronografów z linii Pilot’s. Niezmieniona została natomiast tarcza: czarna, czytelna, z dużą ilością luminowy, dużymi indeksami arabskimi, trzema tarczkami (z lekko podniesionymi obwódkami) oraz podwójnym okienkiem datownika. W wersji tytanowej tarcza jest monochromatyczna. W wariancie Ceratanium czerń i biel przełamuje charakterystyczny, turkusowy odcień na datowniku, małej sekundzie oraz podziałce sekundowej.
Pilot’s Watch Performance Chronograph 41 zasila manufakturowy, automatyczny kaliber 69385. Mechanizm ma 46 h rezerwy chodu, balans taktowany na 4 Hz oraz koło kolumnowe poprawiające płynność pracy stopera. Mechanizm widać przez częściowo transparentny dekiel, ozdobiony logotypem AMG.
Dostępność i cena
Oba modele IWC Pilot’s Watch Performance Chronograph 41 AMG i AMG-Petronas F1 będzie można wybrać w dwóch opcjach. Pierwsza to wygodny pasek z gumy z tradycyjną klamerką. Druga to bransoleta, wykonana z tego samego materiału co koperta. Ceny zegarków zaczynają się od 48 800 PLN za model tytanowy na gumie i sięgają aż 100 000 PLN za wersję w pełnym Ceratanium.
IWC Pilot’s Watch Performance Chronograph 41 AMG
Producent | IWC |
Nazwa modelu | Pilot’s Watch Performance Chronograph 41 AMG |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | 69385 |
Rezerwa chodu (h) | 46 |
Tarcza | czarna |
Koperta | tytan, Ceratanium |
Średnica (mm) | 41,1 |
Wysokość (mm) | 14,8 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | bransoleta, gumowy |