
Chopard Mille Miglia Zagato
Dwie limitowane wersje chronografu Mille Miglia są owocem partnerstwa szwajcarskiej manufaktury i włoskiego studia projektowego – Zagato.
Wszelkiej maści mariaże branży zegarkowej i motoryzacyjnej opisywaliśmy już niezliczoną ilość razy – wszak samochody i luksusowe zegarki idą ze sobą w parze wręcz idealnie wpisując się niejako z automatu w kręg zainteresowania prawie każdego mężczyzny. Ten między szwajcarskim Chopardem i włoskim Zagato ma jednak dość szczególny wymiar, zwłaszcza, że (jak głosi legenda) powstał z pasji do pięknych, zabytkowych aut. Pasja ta dotyczy szefa zegarkowego departamentu firmy – Karla-Friedricha Scheufela – i szefa studia Zagato – Anderi Zagato. Obaj panowie spotkali się po raz pierwszy przy okazji wspieranego przez Chopard, włoskiego rajdu Mille Miglia i – jeśli wierzyć opowiadanej historii – to tam zrodził się pomysł na wspólny, zegarkowy projekt. Jego owocem są pokazane w ubiegłym tygodniu w Mediolanie (to stamtąd pochodzi Zagato) dwie, limitowane wersje chronografu Mille Miglia.
Zagato
Pochodzące z Mediolanu studio projektowe Zagato powstało w roku 1919. Nazwa pochodzi od nazwiska założyciela firmy – Ugo Zagato – i jeśli choć trochę pasjonujecie się sportowymi autami, dźwięcznie brzmiąca nazwa marki nie jest Wam z pewnością obca. Zagato jest studiem projektowym wyspecjalizowanym w jednej konkretnej dziedzinie – designie nadwozi samochodów sportowych, głównie z klasy Grand Tourer. W portfolio firmy znajdziemy takie motoryzacyjne potęgi jak Alfa Romeo (w wersji Zagato 4-krotny zwycięzca Mille Miglia), Ferrari, Lancia i Maserati, a ostatnio Porsche, Aston Martin i Bentley.


Więcej o studiu Zagato czytaj TUTAJ.
Mille Miglia Zagato
Zegarki powstały w bliskiej kooperacji obu firm, a Zagato miało duży wkład w finalny wygląd detali czasomierzy. Oba modele maja 42.5mm kopertę ze stali pokrytej czarnym DLC (14.85mm wysokości, WR 50m) z czarnymi, tłoczonymi deklami oraz zamknięte wewnątrz, automatyczne mechanizmy (ETA Valjoux) z chronografem, GMT, datownikiem i certyfikatem chronometru COSC. W jednej wersji 24h bezel wykonany został z tej samej, pokrytej DLC stali, w drugiej zaś jest złoty z czerwoną wkładką.

Analogicznie pierwszy otrzymał srebrną tarczę z czarnymi licznikami i stalowymi wskazówkami, drugi natomiast tarczę szarą z czarnymi totalizatorami wskazówkami z różowego złota. Element spajający oba warianty to logo Zagato – duża litera Z – zdobiąca tarcze niczym dekoracyjne giloszowanie. Spory wkład włoskiego designu znajdziemy również w skórzanych paskach, które ukształtowano na podobieństwo samochodowych przetłoczeń i przeszyto czerwoną nitką – znakiem rozpoznawczym Włochów.
Oba zegarki powstaną w limitowanej ilości 500 sztuk każdej wersji, dostępne będą w butikach Choparda, a ceny kształtować się mają na poziomie $8.100 USD (~24.700PLN) za wersję stalową i $9.900USD (~30.200PLN) za wersję stal-złoto.
PS
Prezentacja kolekcji MM Zagato odbyła się w Mediolanie, w siedzibie włoskiego studia.
