Zenith Defy Skyline Tourbillon [dostępność, cena]
Do kolekcji sportowych zegarków Defy Skyline manufaktury z Le Locle dołącza model z minutowym tourbillonem. Wybrać będzie można między klasyczną stalą a nowoczesną ceramiką.
Kolekcja Defy Skyline zadebiutowała w ofercie Zenitha w 2022 roku, zastępując model Defy Classic. Skyline okazał się zegarkiem o agresywnej, geometrycznej estetyce, z ostrymi liniami i wyrazistą bryłą koperty. Przez dwa lata istnienia linia doczekała się kilku wariantów, a najnowszy z nich wynosi zegarek do świata wielkich komplikacji. W sportowym czasomierzu to zawsze (w mojej ocenie) decyzja budząca kontrowersje, ale na szczęście Zenith zadbał chociaż o dyskrecję i minimalizm.
Skyline Tourbillon
W najnowszej odsłonie sportowego Defy pierwsze skrzypce gra wirujący w klatce wychwyt, czyli komplikacja wynaleziona pod koniec XIX wieku przez Abrahama-Louisa Bregueta. Onegdaj (by na chwilę utrzymać historyczny wydźwięk) zaprojektowano ją, by niwelowała negatywny wpływ grawitacji na delikatny i wrażliwy organ regulacyjny mechanizmu. Dziś spełnia rolę nieco mniej istotną funkcjonalnie, za to wygląda znakomicie i dalej jest świadectwem wysokiej klasy zegarmistrzostwa.
Kaliber napędzający zegarek to rzecz jasna członek ikonicznej rodziny El Primero, taktowany jest więc na 5 Hz. Tourbillon tykający z taką częstotliwością to prawdziwa rzadkość. El Primero 3630 ma do tego pełne 60 h rezerwy chodu. Mechanizm udekorowano m.in. pasami genewskimi w formie wachlarza, polerowanymi śrubkami, perłowaniem oraz mocno rzeźbionym wahnkiem. Jego ramiona wycięto w kształt gwiazdy Zenitha tak, by nie zakłócać widoku na resztę komponentów.
Zewnętrze Defy Skyline Tourbillon przyjęło klasyczną formę bazowej wersji zegarka. Koperta ma więc 41 mm średnicy i zintegrowaną w uszach, ładnie zwężającą się bransoletę. Do wyboru zaproponowano klasyczną stal albo high-endowy wariant z czarnej ceramiki. Obie wersje różnią się również tarczą, którą udekorowano giloszowanymi gwiazdkami. Wzór rozchodzi się od osi widocznego w okienku na godz. 6 tourbillona, tworząc optycznie dynamiczną kompozycję. Uzupełniają ją nałożone indeksy godzinowe z odrobioną luminowy oraz proste, masywne wskazówki. W opcji stalowej – niebieskiej – aplikacje są tożsame z materiałem koperty, w ceramicznej zaś – czarnej – postawiono na kontrast różowego złota.
Dostępność i cena
Obie wersje Zenitha Defy Skyline Tourbillon dołączają do regularnej kolekcji i powinny być już dostępne w wybranych salonach marki. Za model w stali zapłacić trzeba 55 000 CHF (~249 500 PLN), zaś za ceramikę 65 000 CHF (~294 850 PLN). W zestawie z każdym zegarkiem znajdzie się także gumowy pasek z motylkowym zapięciem.
Zenith Defy Sklyine Tourbillon
Producent | Zenith |
Nazwa modelu | Defy Sklyine Tourbillon |
Ref. | 03.9300.3630/51.I001 (stal), 49.9300.3630/21.I001 (ceramika) |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | El Primero 3630 |
Rezerwa chodu (h) | 60 |
Tarcza | niebieska, czarna |
Koperta | stal, ceramika |
Średnica (mm) | 41 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | bransoleta, gumowy |