Historia marki Aerowatch

Historia marki Aerowatch

Założona w 1910 r. w Chaux-de-Fonds rodzinna manufaktura przetrwała trudności I Wojny Światowej dzięki ciągłej, oryginalnej jak na owe czasy reklamie. Hitem stał się folder przedstawiający ultra plaski zegarek kieszonkowy w towarzystwie przelatującego samolotu z wieżą Eiffla w tle.

Przez kilka kolejnych lat siedzibą firmy był Fleurier, skąd w maju 1935 manufakturę przeniesiono do Neuchatel. W tym czasie Aero rozpoczął export zegarków do 15 krajów.

W czasie II Wojny Światowej firmę przejął Maxime Crevoisier. Nowy właściciel wykreował Aero jako specjalistę w produkcji zegarków kieszonkowych. W 1959 manufakturę przejął jego syn – Georges. Dzięki zastosowaniu niepowtarzalnego wzornictwa i atrakcyjnych rozwiązań mechanicznych w zegarkach, Crevoisier rozwinął eksport do 30 krajów na różnych kontynentach. Aero stał się znany na całym świecie. Dodatkowo prestiżu firmie dodał sukces modelu „Herlequin”

Po 41 latach prowadzenia AEROWATCH, w 2001 roku Georges Crevoisier przeszedł na emeryturę przekazując firmę w ręce Denisa Bolzli. Nowy właściciel pozostaje wierny początkowym ideom i tradycji założycieli marki. W 2005 siedziba Aerowatch zostaje przeniesiona do Le Noirmont i od tej pory firma zarządzana jest przez Denisa oraz jego dzieci: Adeline, Freda-Erica oraz Jean-Sebastiena. Wykorzystując tradycje zegarmistrzowskiego rękodzieła i stylistyki zegarków kieszonkowych dawnych lat, zaprezentowano kolekcję przepięknych zegarków nadgarstkowych. Sukces nowej kolekcji pozwala w 2008 r. przenieść firmę Aerowatch S.A. do nowego luksusowego domu z 1896r w Saignelegier.

źródło: Aerowatch