Skip to content

CH24.PL

zegarki luksusowe, sportowe, klasyczne – polski portal o zegarkach.

  • EN
  • Aktualności
  • Działy
    • Kultowe zegarki
    • Recenzje zegarków
    • Zegarek Roku
    • Zobacz również:
      • Hands-On
      • Rankingi
      • Dzieje zegarmistrzostwa
      • Aukcje zegarków
      • Zegarki damskie
  • Baza wiedzy
    • Słownik pojęć zegarmistrzowskich
    • Poradnik zakupowy
    • Jak działa zegarek mechaniczny
  • Marki
    • A
      • A.Lange&Söhne
      • Alpina
      • Audemars Piguet
    • B
      • Ball
      • Bell&Ross
      • Blancpain
      • Breitling
      • Bulgari
    • C
      • Cartier
      • Certina
      • Chopard
    • D
      • De Bethune
      • Doxa
    • E
      • Eberhard
      • Eterna
    • F
      • F.P. Journe
      • Ferdinand Berthoud
      • Frédérique Constant
    • G
      • G-Shock
      • Glashütte Original
      • Grand Seiko
    • H
      • Hamilton
      • Hublot
    • I
      • IWC Schaffhausen
    • J
      • Jaeger-LeCoultre
      • Junghans
    • L
      • Laurent Ferrier
      • Longines
    • M
      • Maurice Lacroix
      • MB&F
      • Montblanc
    • O
      • Officine Panerai
      • Omega
      • Oris
    • P
      • Patek Philippe
      • Piaget
      • Polpora
    • R
      • Rado
      • Richard Mille
      • Rolex
    • S
      • SevenFriday
      • Seiko
      • Swatch
    • T
      • TAG Heuer
      • Tissot
      • Tudor
    • U
      • Ulysse Nardin
    • V
      • Vacheron Constantin
      • Vulcain
    • Z
      • Zenith
    • Zobacz wszystkie marki
  • Sklep
Wywiad Walter von Känel (LONGINES)
  • facebook
  • Instagram
Search

Na skróty

  • Testy i recenzje zegarków
  • Hands-On
  • Rankingi
  • Kultowe Zegarki
  • Zegarki damskie

Popularne artykuły

  • Najciekawsze zegarki pokazane na targach GWD
  • Vogue Watches & Jewellery po raz czwarty pod redakcją CH24
  • Zegarek Roku 2025

Popularne marki

  • Omega
  • TAG Heuer
  • Longines
  • Breitling
EN
  • Norqain Wilde One Skeleton

    Recenzja Norqain Wild One Skeleton w letnim odcieniu turkusu

  • Patek Philippe Perpetual Calendar Chronograph Ref. 1518

    Aukcje Phillips Decade One – rekordowa aukcja i najdroższy vintage Patek Philippe w historii(!)

Walter von Kanel
Wywiad Walter von Känel (LONGINES)

Wywiad Walter von Känel (LONGINES)

Tomasz Kiełtyka22.05.201330.12.20165 min. czytania

O zeszłoroczne bestsellery, kolekcję Heritage, najtrudniejsze do sprzedania kształty kopert i aktywność w świecie sportu pytamy Waltera von Känela.

Nie tylko w świecie zegarkowym wielu ludzi określamy jako wyjątkowych, często zbyt pochopnie i niesłusznie. Jednak w przypadku CEO marki Longines – Walerta von Känela –  użycie tego przymiotnika jest jak najbardziej prawdziwe, uzasadnione i trafne. Niezwykle sympatyczny i energiczny człowiek, pełen pogody ducha, której mogliby mu śmiało pozazdrościć młodsi koledzy. Każde spotkanie z nim to prawdziwa przygoda i wycieczka do tematów niekoniecznie związanych z czasomierzami, a zdecydowanie bardziej z upływającym czasem. Imponująca wiedza historyczna Waltera, śmiało opowiadane anegdoty z życia Napoleona, jak również z naszego podwórka – o Lechu Wałęsie – powodują, że chciałoby się kontynuować „wyprawę” i rozmawiać znacznie dłużej. Niestety, takich dociekliwych dziennikarzy jest więcej w związku z czym zawsze brakuje czasu… Oto zapis naszej krótkie rozmowy z tegorocznego BaselWorld 2013.

Tomasz Kiełtyka: Zauważyłem, że w tym roku skupiliście się głównie na linii Conquest. Zegarki, które ją tworzą – zarówno te dla kobiet jak i mężczyzn – są bardzo klasyczne. Zastanawiam się, czy wybór podyktowany jest kryzysem ekonomicznym, podczas którego lepiej działać zapobiegawczo, czy też tym, że klasyka nigdy nie wychodzi z mody? Podczas naszej rozmowy w roku ubiegłym wspomniał Pan, że model Grand Classique to prawdziwy bestseller.

Walter von Känel: Zacznijmy od tego, że nas kryzys nie dotknął. Przez ostatnie 10 lat stale notujemy wzrosty sprzedaży. W 2012 również Polska wypadła świetnie. Wyniki, które mam przed sobą pokazują, że nie muszę przejmować się zastojem gospodarczym. Może dlatego, że produkujemy klasyczne zegarki, może dlatego, że sprzedajemy je za rozsądną cenę, a może dlatego, że mamy świetną ekipę pracowników. W tym roku nasze obroty przekroczyły 1 miliard, a tym samym staliśmy się czwartym co do wielkości graczem na rynku. Zawsze powtarzam, że klasyka to podstawa.

TK: W zeszłym roku zaprezentowaliście świetny – w moim odczuciu – model Avigation Watch Type A-7, który skierowany był głównie do kolekcjonerów. W 2013 szeregi kolekcji Heritage zasiliło kilku kolejnych debiutantów. Czy ten trend będzie kontynuowany? Skąd czerpiecie inspirację do tworzenia tych czasomierzy? Czy jest jakiś klucz?

WvK: Ponieważ na prezentacji skupiliśmy się wyłącznie na kilku modelach z kolekcji Heritage, chciałbym Ci pokazać jak liczna jest ta rodzina (tu demonstracja faktycznie obszernej kolekji…). W przeszłości piękne zegarki produkowaliśmy praktycznie w każdej dekadzie. Dlatego czerpać z historii możemy garściami. W chwili obecnej panuje moda na zegarki militarne. To, że mamy je w ofercie jest pewnego rodzaju przywilejem. Jesteśmy dumni, że możemy sobie pozwolić na to, żeby tworzyć czasomierze dla kolekcjonerów. Ale trzeba być bardzo ostrożnym i nie produkować ich zbyt wiele.

Longines Heritage Collection
Longines Heritage Collection

TK: Wśród nowości pojawił się zegarek w kwadratowej kopercie. Do tej pory unikaliście raczej tego kształtu?

Longines
Longines

WvK: To prawda. Nigdy nie miałem szczęścia do kwadratowych kopert. W tym roku nasz włoski przedstawiciel wymusił (śmiech) na nas stworzenie takiego modelu. Mamy tam wyjątkowo prężnie działającą panią – brand managera – która nie dawała za wygraną i w końcu dopięła swego. Oczywiście zegarek będzie można kupić nie tylko w słonecznej Italii. W naszej branży są dwa kształty, które ciężko sprzedać: kwadrat i poziomy prostokąt. Koperty okrągłe, tonneau, pionowy prostokąt jak w Dolce Vita to kształty, które ludzie lubią.

TK: Teraz pytanie o Waszą aktywność w świecie sportu. Wspieracie zawody narciarskie, gimnastyczne i konne. A także, co chyba najciekawsze, turniej Future Tennis Aces, czyli rozgrywki – z finałem podczas turnieju Roland Garros – wśród młodych, które dają im szansę na rozpoczęcie prawdziwej kariery. Czy planujecie inne podobne działania?

WvK: Tenis to tylko Roland Garros. A Roland Garros to nie tylko tenis – to duży event. Wśród swoich przyjaciół mamy Andre Agassi’ego i Steffi Graff, którzy stanowią świetną motywację dla biorących udział w rozgrywkach Future Tennis Aces osób. W przypadku narciarstwa nie ma zawodów przeznaczonych dla młodzieży, dlatego w tym roku zaangażowaliśmy się również w narciarstwo alpejskie.

TK: W 2012 marka Longines obchodziła okrągłą rocznicę. W tym roku – jeśli dobrze policzyłem – mijają 44 lata od momentu, kiedy rozpoczął Pan pracę w branży. Prosze w kilku zdaniach opisać ten okres? Co się zmieniło? Jakie zmiany wprowadził Pan?

WvK: Po pierwsze – stałem się członkiem klubu miliarderów (śmiech). A już poważniej… Longines należy teraz do bardzo dochodowych manufaktur. Mam świetną ekipę. Wsparcie ze strony Swatch Group. Udało się zbudować sieć sprzedaży, która często nie sprowadza się tylko i wyłącznie do handlu – z wieloma osobami znamy się od dawien dawna i traktujemy jak przyjaciele. Udało się stworzyć bardzo stabilną politykę firmy. W obrębie segmentu w którym działamy poprawiliśmy jakość i wydajność produkcji. Myślę, że najważniejszą rzeczą jest to, że znaleźliśmy pewną drogę i się jej trzymamy. Nie działamy nerwowo, na oślep. Nasze decyzje są przemyślane i wiążą się z poczynionymi wcześniej postanowieniami. Weźmy model Grand Classique. Od dłuższego czasu go nie reklamujemy, a to jeden z najlepiej sprzedających się zegarków, no i oczywiście co za tym idzie niezwykle często podrabiany. Generalnie – staramy się, aby wszystko działało stabilnie, prosto, a nie skokowo. Cykle produkcyjne w Longines wynoszą 9 – 15 miesięcy. Jeśli na samym początku dokonasz zmian, wydłuży się proces realizacji. Jeśli postanowisz coś zmienić przy końcu – wzrosną koszty. Dlatego trzeba wszystko umiejętnie planować i być konsekwentnym.

TK: No to teraz nieco inne pytanie: który z zegarków Longines zabrałby Pan na bezludną wyspę?

WvK: Nie pojechałbym na bezludną wyspę (śmiech)! A gdybym już musiał się tam udać i wziąć tylko jeden zegarek, to wybrałbym Grand Classique. Choć jestem managerem marki i tak naprawdę kocham wszystkie swoje czasomierze. W tym miejscu muszę Ci przypomnieć, że kiedyś nosiłem modele Master Collection. Wiesz dlaczego? Z prostej przyczyny – nie widziałem nic bez okularów (śmiech). A w tych zegarkach są duże indeksy, dzięki czemu całość jest wyjątkowo czytelna.

TK: Dziękuję za rozmowę.

WvK: Ja również.

Zegarki marki Longines kupisz między innymi tutaj

Sklep Longines longines.pl
Apart apart.pl

Tagi BaselWorld 2013 Longines

Kategorie Aktualności Wywiady

Redakcja poleca

  • Chronoswiss Neo Digiteur Granit i Neo Digiteur Sand – z cyfrowym wskazaniem czasu

    Chronoswiss Neo Digiteur Granit i Neo Digiteur Sand

    Klarowne linie, prostokątna koperta oraz cyfrowe wskazania czasu. Po dwudziestu latach kultowy Digiteur powraca w nowoczesnej interpretacji. Oto […]

  • Czapek Time Jumper – model ze skaczącą godziną na 10-lecie manufaktury

    Czapek Time Jumper

    Z okazji jubileuszu marka Czapek wprowadza nowy model z inspirowaną zegarkami kieszonkowymi komplikacją skaczącej godziny.

  • Longines Master Collection Chronograph Moonphase – w luksusowej odsłonie

    Longines Master Collection Chronograph Moonphase

    Nowy Longines łączy ponadczasową, srebrzystą tarczę ze skomplikowanym mechanizmem, opakowanym w klasyczną kopertę z różowego złota.

Najczęściej czytane

  1. Hands-On TAG Heuer Carrera Chronograph Limited Edition
  2. Aukcje Phillips Decade One – rekordowa aukcja i najdroższy vintage Patek Philippe w historii(!)
  3. Universal Geneve Tribute to Compax „The Nina”
  4. Tissot PRX 38mm Damascus i PRX 38mm Titanium
  5. Omega Speedmaster 38mm Milano Cortina 2026
Podobne artykuły
  • Walter von Känel

    Wywiad Walter von Känel – 50 lat w firmie Longines

    Tomasz Kiełtyka 19.12.2019
  • Longines Conquest Heritage Central Power Reserve

    Recenzja Longines Conquest Heritage Central Power Reserve – na 70-lecie kolekcji [zdjęcia live, dostępność, cena]

    Łukasz Doskocz 25.01.202425.01.2024
  • Longines Heritage Classic

    Hands-On Longines Heritage Classic z sektorową, ciemnoszarą tarczą [zdjęcia live, dostępność, cena]

    Łukasz Doskocz 4.02.20225.02.2022
  • Longines Heritage Classic Sector

    Recenzja Longines Heritage Classic Sector [zdjęcia live, dostępność, cena]

    Łukasz Doskocz 27.06.202012.08.2020

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Newsletter

Zapisz się za darmo i nie przegap najnowszych aktualności oraz recenzji ze świata zegarków

zamknij
SHOP.CH24.PL

Sklep CH24

W sklepie CH24 postawiliśmy przede wszystkim na popularne i lubiane produkty – narzędzia, paski czy albumy o zegarkach.
Gwarantujemy przy tym najwyższą jakość!

Przejdź na SHOP.CH24.PL

Zegarek Roku CH24

Zegarek Roku

Już od ponad 15 lat przyznajemy najbardziej prestiżowe w Polsce nagrody dla najlepszych zegarków. Laureata w jednej z kategorii wybieracie również Wy – czytelnicy naszego magazynu.

Sprawdź nominowane zegarki!

Przejdź na zegarekroku.pl

Słownik pojęć
zegarmistrzowskich

Słownik pojęć zegarmistrzowskich

Wyjaśniamy pojęcia związane ze światem zegarków – zarówno te proste, jak i bardziej skomplikowane.

Aktualnie w słowniku pojęć zegarmistrzowskich CH24 znajduje się ponad 300 fraz.

Zobacz słownik

O CH24.PL

  • Redakcja
  • Reklama na stronie CH24.PL
  • W mediach
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Zasady korzystania z serwisu

Kategorie

  • Aukcje zegarków
  • Ciekawostki
  • Publikacje
  • Rankingi
  • Hands-On
  • Recenzje i testy zegarków
  • Wideo
  • Zegarki damskie

Zobacz także

  • Masz pytania? Zadaj je nam!
  • Encyklopedia wiedzy o zegarkach
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem
  • Jak powstają zegarki
  • Spotkania „Time To Meet”
  • Zegarek Roku

Join Us

  • Facebook
  • Instagram
  • X
  • Youtube

Aplikacja CH24

  • Pobierz aplikację – iOS
  • Pobierz aplikację – Android

Kontakt

GTK Kiełtyka Tomasz, ul. Zygmunta Starego 24A/8, 44-100 Gliwice.
tel. +48 (32) 750-08-16.
email: redakcja@ch24.pl
NIP: 631-189-87-10

Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie.
Wszystkie prawa zastrzeżone ©2009 - 2025 - CH24.PL ®
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.