Skip to content

CH24.PL

zegarki luksusowe, sportowe, klasyczne – polski portal o zegarkach.

  • EN
  • Aktualności
  • Działy
    • Kultowe zegarki
    • Recenzje zegarków
    • Zegarek Roku
    • Zobacz również:
      • Hands-On
      • Rankingi
      • Dzieje zegarmistrzostwa
      • Aukcje zegarków
      • Zegarki damskie
  • Baza wiedzy
    • Słownik pojęć zegarmistrzowskich
    • Poradnik zakupowy
    • Jak działa zegarek mechaniczny
  • Marki
    • A
      • A.Lange&Söhne
      • Alpina
      • Audemars Piguet
    • B
      • Ball
      • Bell&Ross
      • Blancpain
      • Breitling
      • Bulgari
    • C
      • Cartier
      • Certina
      • Chopard
    • D
      • De Bethune
      • Doxa
    • E
      • Eberhard
      • Eterna
    • F
      • F.P. Journe
      • Ferdinand Berthoud
      • Frédérique Constant
    • G
      • G-Shock
      • Glashütte Original
      • Grand Seiko
    • H
      • Hamilton
      • Hublot
    • I
      • IWC Schaffhausen
    • J
      • Jaeger-LeCoultre
      • Junghans
    • L
      • Laurent Ferrier
      • Longines
    • M
      • Maurice Lacroix
      • MB&F
      • Montblanc
    • O
      • Officine Panerai
      • Omega
      • Oris
    • P
      • Patek Philippe
      • Piaget
      • Polpora
    • R
      • Rado
      • Richard Mille
      • Rolex
    • S
      • SevenFriday
      • Seiko
      • Swatch
    • T
      • TAG Heuer
      • Tissot
      • Tudor
    • U
      • Ulysse Nardin
    • V
      • Vacheron Constantin
      • Vulcain
    • Z
      • Zenith
    • Zobacz wszystkie marki
  • Sklep
Wywiad Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)
  • facebook
  • Instagram
Search

Na skróty

  • Testy i recenzje zegarków
  • Hands-On
  • Rankingi
  • Kultowe Zegarki
  • Zegarki damskie

Popularne artykuły

  • Najciekawsze zegarki pokazane na targach GWD
  • Vogue Watches & Jewellery po raz czwarty pod redakcją CH24
  • Zegarek Roku 2025

Popularne marki

  • Omega
  • TAG Heuer
  • Longines
  • Breitling
EN
  • Norqain Wilde One Skeleton

    Recenzja Norqain Wild One Skeleton w letnim odcieniu turkusu

  • Patek Philippe Perpetual Calendar Chronograph Ref. 1518

    Aukcje Phillips Decade One – rekordowa aukcja i najdroższy vintage Patek Philippe w historii(!)

Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)
Wywiad Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)

Wywiad Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)

Łukasz Doskocz9.07.201330.12.20165 min. czytania

Z Robertem Wilsonem – Dyrektorem Marketingu Seiko – rozmawialiśmy o tej wielkiej japońskiej marce, a zarazem jednym z najbardziej niedocenianych graczy branży zegarkowej.

Jedno można powiedzieć o japońskim Seiko z całą pewnością – mimo swoich ogromnych możliwości zegarmistrzowskich, manufaktura jest w branży zdecydowanie niedowartościowana. A powody tego nie są do końca zrozumiałe. Podczas Spotkania KMZiZ w Warszawie mieliśmy przyjemność porozmawiania z Robertem Wilsonem – brytyjskim gentlemanem, który stoi za sterami marketingu Seiko. Dyskutowaliśmy o brandach Grand Seiko, Credor, tanich diverach marki i jego ulubionym, prywatnym zegarku.

CH24.PL i Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)
CH24.PL i Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)

Łukasz Doskocz: Kluczowe wartości marki Seiko.

Robert Wilson: Najważniejszymi wartościami Seiko są tradycja i ciągłość marki. To interes prowadzony od początku przez jedną rodzinę. Motto założyciela – Kintaro Hattori – jest w naszej marce ciągle żywe, a jego praprawnuk (Shinji Hattori) jest dzisiaj prezydentem firmy. Poza tym przyświeca nam pewien rodzaj oddania filozofii prowadzenia zegarkowego biznesu. I ciągle myślenie naprzód. Idea Kintaro Hattori polegała na byciu zawsze jeden krok przed wszystkimi. Co ciekawe, nie dwa czy trzy kroki, ale tylko jeden.

Kintaro Hattori (po lewej) i Shinji Hattori
Kintaro Hattori (po lewej) i Shinji Hattori

ŁD: Wprowadzenie Grand Seiko na rynki poza Japonią.

RW: Z komercyjnego punktu widzenia Grand Seiko nie jest w Europie produktem kluczowym. Jesteśmy na tym rynku (z linią GS) dopiero od 3 lat. W Japonii, gdzie kolekcja zadebiutowała w roku 1960, z pewnością jest to najważniejsza część naszego biznesu. Jeśli odwiedziliście nasze stoisko na BaselWorld, jego połowa dedykowana była właśnie Grand Seiko. Jest to jasny i oczywisty znak znaczenia linii dla przyszłości marki. Komercyjnie, jak już wspomniałem, w Europie jest to nadal mała część naszego działania. Prym wiedzie „elektronika” od Astrona po regularną kolekcję Seiko.

Premiera GS na rynku europejskim na razie wypada znakomicie. Mamy już 50 punktów dystrybucyjnych, a liczba ta zwiększy się jeszcze w tym roku. Jesteśmy szczerze zachwyceni tempem rozwoju, choć nie jest to coś, co możemy zrobić szybko – inna sprawa, że nie chcemy tego robić. Rynek zegarków luksusowych jest mocno zagospodarowany i nikt specjalnie nie czeka na nową markę. Powoli, w dużej mierze dzięki internetowi i stronom oraz blogom zegarkowym, sława Grand Seiko rośnie i przerasta nasze oczekiwania. Tak więc udostępniając GS międzynarodowo, osiągnęliśmy nadspodziewany sukces – mimo ciągle dość ograniczonej przecież dostępności.

ŁD: CREDOR

RW: Każdego roku w Bazylei ktoś pyta Pana Hattori, kiedy wprowadzi on markę Credor na rynek europejski. Zawsze pada odpowiedź – pewnego dnia. Oznacza to – jeszcze nie teraz. Jest zasadnicza różnica między Europą a Japonią. W Japonii Credor oznacza dwie zupełnie różne rzeczy. Po pierwsze to linia biżuterii wykonanej z drogocennych kruszców i kamieni – sama w sobie bardzo popularna. Po drugie to marka, pod którą oferujemy najbardziej skomplikowane zegarki mechaniczne – jak choćby repetier minutowy pokazany kilka lat temu na BaselWorld. To te czasomierze wzbudzają dyskusję na całym świecie.

Credor Spring Drive Minute Repeater / foto: monochrome.nl
Credor Spring Drive Minute Repeater / foto: monochrome.nl

ŁD: Tanie divery Seiko – ważna część DNA Seiko?

RW: Ten segment naszej działalności jest bardzo ważny i dobrze o tym wiemy. Niektóre zegarki ze wspomnianej kolekcji dostępne są tylko w Japonii, ale dzięki internetowi stały się popularne i kupowane przez ludzi z całego świata. W najbliższych latach wprowadzimy na rynek (także międzynarodowy) więcej podobnych modeli. Doceniamy w pełni ich znaczenie – są znakomitym wyrażeniem DNA Seiko. To w pełni funkcjonalne, niezawodne zegarki, którym można zaufać w ekstremalnych sytuacjach. Ich jakość jest pewna.

ŁD: Technologia Spring Drive (kontrowersje, prawdziwa wartość)

RW: Absolutnie zgadzam się, że technologia Spring Drive potrafi podzielić ludzkie opinie. Niektórzy postrzegają ją jako jeden z największych wynalazków zegarmistrzowskich współczesności, inni widzą w niej hybrydę, która jest głównie mechaniczna, ale nie do końca prawdziwie mechaniczna. Są więc te dwie szkoły myślenia i mamy tego pełną świadomość. Liczba osób pozytywnie odbierających Spring Drive stale rośnie. Również w linii Grand Seiko udział procentowy zegarków ze Spring Drivem rośnie. Tak więc powoli ale stanowczo Spring Drive znajduje uznanie w oczach ludzi otwartych na nowy rodzaj mechanicznego zegarmistrzostwa.

ŁD: Kluczowe rynki

RW: Punkty sprzedaży Seiko można znaleźć na całym świecie. Największym rynkiem jest nadal Japonia, z racji wielkiego sukcesu Grand Seiko i wyższych cen sprzedawanych zegarków. Nowy Astron GPS, całkiem drogi czasomierz, spotkał się w Japonii ze świetnym odbiorem. Europa i Ameryka to mniej więcej porównywalne rynki. Średnia cena zegarka sprzedawanego w Europie jest nieco wyższa, natomiast ilościowo więcej sprzedajemy w Ameryce. Tak więc 3 kluczowe rynki to Japonia, Europa i Ameryka. W samej Europie nasza działalność jest równie zaskakująco rozsiana. Na nowych rynkach europejskich rośniemy w siłę w dużym tempie.

ŁD: Bestsellery

RW: Ciężko byłoby odpowiedzieć na to pytanie w skali globalnej, skupmy się więc na Europie. Najpopularniejsza jest kolekcja Sportura. Jesteśmy znani z zegarków sportowych, promowaliśmy je mocno przez Formułę 1, a ostatni przez partnerstwo z FC Barceloną. Posunięcie to okazało się wielkim sukcesem. Sportura to najlepiej sprzedawana pojedyncza kolekcja Seiko.

ŁD: Ulubiony zegarek

RW: (Śmiech) Na to pytanie odpowiem bez wahania. 3 albo 4 lata temu moja małżonka pozwoliła mi zainwestować w Grand Seiko Spring Drive. I od momentu, kiedy założyłem go na nadgarstek, nie planuję zmiany. To doskonały czasomierz.

Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson'a
Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson’a
Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson'a
Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson’a

ŁD: Dziękujemy bardzo.

RW: Całą przyjemność po mojej stronie. Dziękuję.

Zegarki marki Seiko kupisz między innymi tutaj

Sklep TimeTrend timetrend.pl
Sklep zegarki.pl zegarki.pl

Tagi Credor Grand Seiko Seiko

Kategorie Aktualności Wywiady

Redakcja poleca

  • Chronoswiss Neo Digiteur Granit i Neo Digiteur Sand – z cyfrowym wskazaniem czasu

    Chronoswiss Neo Digiteur Granit i Neo Digiteur Sand

    Klarowne linie, prostokątna koperta oraz cyfrowe wskazania czasu. Po dwudziestu latach kultowy Digiteur powraca w nowoczesnej interpretacji. Oto […]

  • Czapek Time Jumper – model ze skaczącą godziną na 10-lecie manufaktury

    Czapek Time Jumper

    Z okazji jubileuszu marka Czapek wprowadza nowy model z inspirowaną zegarkami kieszonkowymi komplikacją skaczącej godziny.

  • Longines Master Collection Chronograph Moonphase – w luksusowej odsłonie

    Longines Master Collection Chronograph Moonphase

    Nowy Longines łączy ponadczasową, srebrzystą tarczę ze skomplikowanym mechanizmem, opakowanym w klasyczną kopertę z różowego złota.

Najczęściej czytane

  1. Hands-On TAG Heuer Carrera Chronograph Limited Edition
  2. Aukcje Phillips Decade One – rekordowa aukcja i najdroższy vintage Patek Philippe w historii(!)
  3. Universal Geneve Tribute to Compax „The Nina”
  4. Tissot PRX 38mm Damascus i PRX 38mm Titanium
  5. Omega Speedmaster 38mm Milano Cortina 2026
Podobne artykuły
  • Grand Seiko Spring Drive GMT

    Recenzja Grand Seiko Spring Drive GMT

    Łukasz Doskocz 21.11.201330.12.2016
  • Frédéric Bondoux (CEO Grand Seiko Europe)

    Wywiad Frédéric Bondoux (CEO Grand Seiko Europe)

    Tomasz Kiełtyka 22.07.202523.07.2025
  • Seiko King Seiko SPB281J1

    Recenzja Seiko King Seiko SPB281J1 [zdjęcia live, dostępność, cena]

    Wadim Zalewski 17.09.202217.09.2022
  • Historia King Seiko

    King Seiko, czyli powrót króla

    Magdalena Piekarska 14.02.202514.02.2025

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Newsletter

Zapisz się za darmo i nie przegap najnowszych aktualności oraz recenzji ze świata zegarków

zamknij
SHOP.CH24.PL

Sklep CH24

W sklepie CH24 postawiliśmy przede wszystkim na popularne i lubiane produkty – narzędzia, paski czy albumy o zegarkach.
Gwarantujemy przy tym najwyższą jakość!

Przejdź na SHOP.CH24.PL

Zegarek Roku CH24

Zegarek Roku

Już od ponad 15 lat przyznajemy najbardziej prestiżowe w Polsce nagrody dla najlepszych zegarków. Laureata w jednej z kategorii wybieracie również Wy – czytelnicy naszego magazynu.

Sprawdź nominowane zegarki!

Przejdź na zegarekroku.pl

Słownik pojęć
zegarmistrzowskich

Słownik pojęć zegarmistrzowskich

Wyjaśniamy pojęcia związane ze światem zegarków – zarówno te proste, jak i bardziej skomplikowane.

Aktualnie w słowniku pojęć zegarmistrzowskich CH24 znajduje się ponad 300 fraz.

Zobacz słownik

O CH24.PL

  • Redakcja
  • Reklama na stronie CH24.PL
  • W mediach
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Zasady korzystania z serwisu

Kategorie

  • Aukcje zegarków
  • Ciekawostki
  • Publikacje
  • Rankingi
  • Hands-On
  • Recenzje i testy zegarków
  • Wideo
  • Zegarki damskie

Zobacz także

  • Masz pytania? Zadaj je nam!
  • Encyklopedia wiedzy o zegarkach
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem
  • Jak powstają zegarki
  • Spotkania „Time To Meet”
  • Zegarek Roku

Join Us

  • Facebook
  • Instagram
  • X
  • Youtube

Aplikacja CH24

  • Pobierz aplikację – iOS
  • Pobierz aplikację – Android

Kontakt

GTK Kiełtyka Tomasz, ul. Zygmunta Starego 24A/8, 44-100 Gliwice.
tel. +48 (32) 750-08-16.
email: redakcja@ch24.pl
NIP: 631-189-87-10

Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie.
Wszystkie prawa zastrzeżone ©2009 - 2025 - CH24.PL ®
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.