TAG Heuer Carrera Chronograph Tourbillon x Porsche Panamericana
Do kolekcji sportowych chronografów Carrera dołącza skomplikowany, limitowany model, inspirowany historią marki Porsche i legendarnego wyścigu Carrera Panamericana.
Jeśli uważnie śledzicie CH24, związek manufaktury TAG Heuer i Porsche jest Wam doskonale znany. Z pewnością to jeden z bardziej organicznych mariaży między światem zegarków a motoryzacji, mocno ugruntowany w historii i przekładający się na czasy współczesne.
Ostatnie lata zintensyfikowały partnerstwo TAGa i Porsche, co zaowocowało całą gamą dedykowanych modeli. Najnowszy szczególnie ucieszyć powinien dwie grupy odbiorców: fanów zegarmistrzowskich komplikacji i designu inspirowanego sportowymi samochodami.
Carrera Chronograph Tourbillon x Porsche Panamericana
Już sama nazwa nowego zegarka doskonale zdradza wszystkie jego najistotniejsze elementy. Wpisany w kolekcję Carrera model oparto o wersję Glassbox, z bezelem i całą tarczą osłoniętymi mocno wypukłym, szafirowym szkłem. Kopertę, z charakterystycznie długimi i prostymi uszami, zwymiarowano na 42 mm średnicy (49,7 mm lug-to-lug) i zrobiono ze stali, wykończonej polerkami oraz satynowaniem. Na jej prawym boku umieszczono duże przyciski chronografu oraz sygnowaną koronkę, na lewym zaś wygrawerowano napis „Spyder”, który zdradza inspirację stylistyczną tarczy.
Czerpiąc z historii wyścigu Carrera Panamericana (tego samego, który dał nazwę legendarnej kolekcji), rozgrywanego na trasie z północnej do południowej granicy Meksyku, TAG Heuer sięgnął do konkretnego modelu auta – Porsche 550 Spyder. W rozegranym w roku 1954 wyścigu kierowane przez Hansa Herrmanna auto wygrało w swojej klasie, a jego charakterystyczna stylistyka (a konkretnie design felg) zainspirowała projekt szkieletowanej tarczy. Srebrny kolor piaskowanego cyferblatu połączono z czarnymi i żółtymi detalami, odwołującymi się malowania wyścigowego Porsche. Sportowy charakter zegarka podkreśla centralny, jaskrawożółty sekundnik, a całą tarczę okala uniesiony nieco ring z podziałką minutową. Clou całości stanowi natomiast ulokowany w okienku na godz. 6 tourbillon.
Jednominutowy tourbillon to część manufakturowego kalibru TH20-09. Automatycznie nakręcany mechanizm ma 65 h rezerwy chodu, koło kolumnowe i stoper zdolny zmierzyć do 12 godzin. Widoczny przez szafirowe okienko dekla TH20-09 wyposażono w wahnik w formie przypominający kierownicę Porsche.
Dostępność i cena
Każdy z 255 egzemplarzy limitowanej edycji Carrera Chronograph Tourbillon x Porsche Panamericana zestawiono z czarnym, perforowanym paskiem ze skóry cielęcej z żółtą podszewką i motylkowym zapięciem. Zegarki dostarczane będą w specjalnym pudełku z lakierowanego na czarno drewna. Za egzemplarz zapłacić trzeba 157 300 PLN.
TAG Heuer Carrera Chronograph Tourbillon x Porsche Panamericana
Producent | TAG Heuer |
Nazwa modelu | Carrera Chronograph Tourbillon x Porsche Panamericana |
Ref. | CBS5012.FC6571 |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | TH20-09 |
Rezerwa chodu (h) | 65 |
Tarcza | szkieletowana |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 42 |
Wysokość (mm) | 15,1 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | skórzany |
Limitacja | 255 |
Cena (PLN) | 157300 |