ONLY WATCH 2011
Kolejna edycja charytatywnej aukcji czasomierzy ONLY WATCH odbędzie się we wrześniu tego roku w Monte Carlo. Jak co dwa lata, cała plejada topowych manufaktur zegarmistrzowskich przygotuje unikatowe dzieła zegarkowej sztuki.
Organizowana co dwa lata specjalna, wyjątkowa i unikatowa aukcja ONLY WATCH ma jeden jasno określony cel – pomoc pokrzywdzonym przez los dzieciom, dotkniętym dystrofią mięśniową Duchenne’a. Szacuje się, że na świecie z powodu choroby tej cierpi około 250.000 dzieci i nastolatków płci męskiej (choroba dotyka tylko chłopców). Wraz z AMM (Monegasque Association against Muscular Distrophies) misją ONLY WATCH jest wspieranie badań nad skutecznym leczeniem, na dzień dzisiejszy nieuleczalnego, zaniku mięśni.
Tegoroczna edycja organizowanego co dwa lata ONLY WATCH ściśle związana jest Księstwem Monako i tamtejszym Monaco Yacht Show. To właśnie podczas tej prestiżowej imprezy, dnia 22 września, zorganizowana zostanie finałowa aukcja zegarków, z której to całkowity dochód zasili konto organizacji walczących z dystrofią mięśniową Duchenne’a. Partnerem czwartej edycji wydarzenia jest książę Monako Albert II oraz dom aukcyjny Antiquorum sprawujący pieczę nad techniczno-zegarkową stroną przedsięwzięcia.
Zanim 22 września zegarki trafią na aukcję w Monako, ich mobilna prezentacja odwiedzi wybrane miejsca w Azji, USA i Europie (od 30 sierpnia do 17 września kolejno będą to: Singapur, Hong Kong, Szanghaj, Pekin, Tokio, Los Angeles, Nowy Jork, Mediolan i Genewa). Na potrzeby tegorocznej edycji zostanie również stworzony specjalny katalog, elektroniczna aplikacja na iPhone’a oraz iPada oraz dedykowana przedsięwzięciu strona internetowa onlywatch2011.com (planowy start 15 czerwca).
Udział w ONLY WATCH 2011 zapowiedziało 36 z najznamienitszych marek zegarkowych (i okołozegarkowych) świata: Bell & Ross, Blancpain, Bovet Fleurier, Breguet, Celsius, Chanel, Chaumet, Chopard, Corum, De Bethune, Delacour, De Witt, Franck Muller, Frédérique Constant, Girard Perregaux, Harry Winston, Hermès, Hublot, Ikepod/Marc Newson, Jaquet Droz, Laurent Ferrier, Louis Vuitton, Maurice Lacroix, MB&F, Mont Blanc, Patek Philippe, Piaget, Richard Mille, Romain Jérôme, Tag Heuer, Ulysse Nardin, Urwerk, Vacheron Constantin, Van Cleef & Arpels, Vulcain i Zenith. Każda z nich zobowiązała się przygotować unikatowy, jedyny w swoim rodzaju zegarek, dedykowany stricte aukcji ONLY WATCH. Jak pokazały poprzednie edycje, są to albo kosmetyczne modyfikacje istniejących modeli, albo tez kompletnie szalone i nieszablonowe projekty (tegoroczne dzieło MB&F jest tego fenomenalnym przykładem), gwarantujące uzyskanie pokaźnej sumy na szczytny dobroczynny cel.
Poniżej prezentujemy część z pokazanych już przez marki, tegorocznych edycji zegarków „ONLY WATCH 2011”. Pozostałe pokażemy sukcesywnie, wraz z ich premierami.
Opracowanie: Łukasz Doskocz