Biblioteka MB&F „The First Fiteen Years” – Catalogue Raisonné awangardowej manufaktury
15 lat działalności zebrane w jednym miejscu niczym podsumowanie dotychczasowego dorobku artystycznego – tak w skrócie prezentuje się wydany przez MB&F album „The First Fifteen Years”.
Po niemal 13 latach spędzonych w branży zegarkowej często dopada mnie nostalgiczne myślenie o tym, jak to było kiedyś i co tak naprawdę w tej pracy – tej pasji – lubię najbardziej. Zawsze dochodzę do wniosku, że choć zegarki są fundamentem i podstawą, to najważniejsi są ludzie i ich historie. Podkreśliliśmy to już tworząc cykl „Mój zegarek, moja pasja”, którego kolejne odcinki już niebawem. Powtarzam to na każdym kroku, bo zegarki są często dziełem ludzi nakręconych pasją i własną, niepowtarzalną wizją zegarkowego świata. Jednym z moich absolutnych bohaterów jest i od zawsze był Maximillian Büsser i jego MB&F. Nie ma w tym zegarmistrzowskim środowisku wielu ludzi, którzy z takim przekonaniem realizowaliby własne marzenia i robili dokładnie to, na co mają ochotę, bez przesadnego dbania o ekonomiczny rachunek (czytaj imponujący zysk) i opinie innych. Czemu MB&F zapytacie, skoro zapewne nigdy nie będzie mnie stać na jedną z mechanicznych kreacji marki? Dlatego, że pasja w mojej ocenie nie ogranicza się li tylko do tego, co mieści się w zakresie naszych finansowych możliwości.
W połowie tego roku do sprzedaży trafi nie lada gratka dla mniejszych i większych fanów manufaktury – album MB&F „The First Fifteen Years”, podsumowujący pierwsze 15 lat działania marki. Suzanne Wong i William Massena na 312 stronach książki zebrali całą historię firmy, łącznie z biografią Maxa Büssera, genezą powstania MB&F i wszelkimi zakulisowymi niuansami. W zgodzie z transparentnością działania MB&F, również książka otwarcie opowie o budowaniu kolejnych czasomierzy i ludziach zaangażowanych w ich powstanie. Pokazane będą również modele dotychczas nieznane szerszej publiczności i kompletny katalog wszystkich referencji MB&F z lat 2005 – 2020.
Album MB&F „The First Fiteen Years” wydrukowany zostanie w limitowanym nakładzie 2000 egzemplarzy, każdy opakowany w ochronne pudełko z utwardzonej pianki. 500 z nich trafi do dystrybucji wydawcy – Editions de la Martinière i Abrams. Pozostałe 1500 pozostanie w gestii MB&F. Cena to 190 EUR (~875 PLN), a przedsprzedaż znajdziecie TUTAJ.