Skip to content

CH24.PL

zegarki luksusowe, sportowe, klasyczne – polski portal o zegarkach.

  • EN
  • Aktualności
  • Działy
    • Kultowe zegarki
    • Recenzje zegarków
    • Zegarek Roku
    • Zobacz również:
      • Hands-On
      • Rankingi
      • Dzieje zegarmistrzostwa
      • Aukcje zegarków
      • Zegarki damskie
  • Baza wiedzy
    • Słownik pojęć zegarmistrzowskich
    • Poradnik zakupowy
    • Jak działa zegarek mechaniczny
  • Marki
    • A
      • A.Lange&Söhne
      • Alpina
      • Audemars Piguet
    • B
      • Ball
      • Bell&Ross
      • Blancpain
      • Breitling
      • Bulgari
    • C
      • Cartier
      • Certina
      • Chopard
    • D
      • De Bethune
      • Doxa
    • E
      • Eberhard
      • Eterna
    • F
      • F.P. Journe
      • Ferdinand Berthoud
      • Frédérique Constant
    • G
      • G-Shock
      • Glashütte Original
      • Grand Seiko
    • H
      • Hamilton
      • Hublot
    • I
      • IWC Schaffhausen
    • J
      • Jaeger-LeCoultre
      • Junghans
    • L
      • Laurent Ferrier
      • Longines
    • M
      • Maurice Lacroix
      • MB&F
      • Montblanc
    • O
      • Officine Panerai
      • Omega
      • Oris
    • P
      • Patek Philippe
      • Piaget
      • Polpora
    • R
      • Rado
      • Richard Mille
      • Rolex
    • S
      • SevenFriday
      • Seiko
      • Swatch
    • T
      • TAG Heuer
      • Tissot
      • Tudor
    • U
      • Ulysse Nardin
    • V
      • Vacheron Constantin
      • Vulcain
    • Z
      • Zenith
    • Zobacz wszystkie marki
  • Sklep
IWC Schaffhausen dla Mr. Big z filmu „Seks w wielkim mieście”. Product placement.
  • facebook
  • Instagram
Search

Na skróty

  • Testy i recenzje zegarków
  • Hands-On
  • Rankingi
  • Kultowe Zegarki
  • Zegarki damskie

Popularne artykuły

  • Najciekawsze zegarki pokazane na targach GWD
  • Vogue Watches & Jewellery po raz czwarty pod redakcją CH24
  • Zegarek Roku 2025

Popularne marki

  • Omega
  • TAG Heuer
  • Longines
  • Breitling
EN
  • Norqain Wilde One Skeleton

    Recenzja Norqain Wild One Skeleton w letnim odcieniu turkusu

  • Patek Philippe Perpetual Calendar Chronograph Ref. 1518

    Aukcje Phillips Decade One – rekordowa aukcja i najdroższy vintage Patek Philippe w historii(!)

IWC Schaffhausen dla Mr. Big z filmu „Seks w wielkim mieście”. Product placement.

IWC Schaffhausen dla Mr. Big z filmu „Seks w wielkim mieście”. Product placement.

Magdalena KossakowskaMagdalena Kossakowska16.07.200916.07.20096 min. czytania

Ukazane w filmie produkty światowych marek zegarków wzbudzają szczególną ciekawość widzów. Lista modeli czasomierzy zaprezentowanych na dużym ekranie jest bardzo długa (przeszło 150 filmów). W ostatnich latach szczególną uwagę zwróciła marka IWC Schaffhausen. Zegarek IWC Portofino Automatique możemy podziwiać w słynnym obrazie „Seks w wielkim mieście” (Sex and the City). Wydarzenie to zostało uznane za product placement 2008 roku.

© IWC Schaffhausen
© IWC Schaffhausen

IWC Schaffhausen okazał się perfekcyjnie pasującym zegarkiem dla bohaterów hitu filmowego „Seks w wielkim mieście”. Nikczemny Mr. Big, którego gra Chris Noth nosi, w czasie trwania całego filmu, elegancki model Portofino Automatic, a Jared Smith, którego zagrał Jason Lewis, pokazany został jako twarz fikcyjnej kampanii reklamowej IWC.

IWC Portofino Automatic, który podziwiać możemy na nadgarstku Mr. Biga, wykonano z różowego 18 karatowego złota. Model ten posiada prosty i klasyczny design, pasujący do eleganckiego charakteru noszącego go bohatera.
 
„Jesteśmy zadowoleni, że IWC został wybrany do tego filmu. Jest to wielki sukces dla marki i doceniamy poparcie dla tak wielkiej produkcji „, powiedział Benoit de Clerck, prezes IWC na Amerykę Północną.
 
Od ponad wieku, IWC Schaffhausen wyznacza standardy rozwoju technologicznego wysoce skomplikowanych luksusowych czasomierzy. Założony w 1868 roku, International Watch Company, zdobył światową sławę jako szwajcarska manufaktura bogata w tradycję, która z pasją tworzy wspaniałe wynalazki i stosuje nowatorskie rozwiązania techniczne.

Charakterystyka IWC Portofino Automatic (nr ref: IW356302):

– mechanizm: mechaniczny z automatycznym naciągiem, kaliber 30110

www.iwc.com
www.iwc.com

– 40-godzinna rezerwa chodu
– częstotliwość chodu: 28.800 A/h   / 4Hz
– duża wskazówka sekundowa
– datownik na godzinie 3
– ilość kamieni: 21
– szkiełko: szafirowe, wypukłe, z antyrefleksem
– wodoszczelność: 30 m
– średnica koperty: 39 mm
– wysokość koperty: 8,6 mm
– waga zegarka z paskiem: 77g
– pasek: ze skóry krokodyla w kolorze czarnym

Kilka słów o product placement

Product placement (ang. umieszczenie produktu) to instrument budowania wizerunku marki, jedna z technik prezentacji produktu, polegająca na umieszczaniu produktu, jako rekwizytu w filmach kina, serialach telewizyjnych, przedstawieniach teatralnych, książkach czy też grach komputerowych. Jest to rodzaj reklamy, który polega na umiejscowieniu znanych marek produktów wewnątrz określonego przekazu. Produkt jest pokazywany w sposób delikatny (mniej nachalnie niż w tradycyjnej reklamie), a mimo to do widza dociera informacja, że marka istnieje na rynku i odgrywa pewną rolę, przemawia do podświadomości odbiorcy i zachęca go do jego użytkowania.

Osoby zarządzające markami zegarków stosują product placement w celu budowania świadomości istnienia marki, kształtowania jej wizerunku, jak również zdobycia przez nią silnej pozycji wobec produktów konkurencyjnych. Świadomość marki wpływa w bardzo dużym stopniu na proces decyzyjny nabywcy związany z zakupem produktu. Ważne jest, aby potencjalny nabywca zapamiętał markę i jednocześnie przypisał jej funkcjonalne oraz emocjonalne korzyści. Warto pamiętać, że nabywcy wybierają marki, których wizerunek jest podobny do ich własnego wyobrażenia o sobie samym. Nabyte dobra materialne wywołują u klienta pożądane emocje i określają jego pozycję społeczną. W strategiach marketingowych product placement wykorzystywane są postacie gwiazd, które użytkując wybrany model zegarka, przekazują odpowiednie komunikaty oddziałujące na odbiorców. Wykorzystanie znanej osoby w komunikacji marketingowej może wpłynąć w dużej ilości przypadków na percepcję widza  i ocenę cech prezentowanego produktu. Wizerunek osoby znanej i lubianej może nawet podwyższyć wartość produktu. Szczególnie, kiedy marka zegarka została ukazana w pozytywnym kontekście sytuacyjnym.

Technika product placement, nazywana często propagandą, zaczęła być stosowana w latach 20-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Początkowo w informacjach nadawanych w stacjach radiowych, a w później w latach 50-tych w telewizji. Wtedy też technika ta nie była jeszcze uregulowana prawnie. W latach 70-tych ubiegłego wieku product placement zaczęto stosować w filmach kręconych w Hollywood. Za punkt przełomowy uważa się rok 1982, kiedy powstał film Stevena Spielberga E.T (E.T. the Extra-Terrestrial). W wyniku odnoszonych sukcesów product placement stosowany jest do dzisiaj.

Przekaz product placement produktów z branży zegarmistrzowskiej odbywa się poprzez: pokazywanie  zegarków w wybranych scenach filmu (odbiorca ma skojarzyć logo pokazanego zegarka, jako wartościowy produkt), użytkowanie produktu przez bohatera filmu (odbiorca ma skojarzyć bohatera z konkretną marką zegarków), rozmowa o produkcie (dialog o konkretnej marce zegarka) oraz nakłonienie aktorów, aby poza planem używali również produkty konkretnych marek zegarków. Przekaz reklamowy marki zegarka realizowany za pomocą product placement jest dla widza nieoczekiwany. Przez to, że produkt pojawia się na ekranie w momencie najmniej spodziewanym, często jest dla odbiorcy wręcz niespodzianką. Niektóre osoby mogą być nawet nieświadome tego, że produkty pojawiające się w filmie nie zostały wybrane przypadkowo. A dzięki temu, że uwaga widza skierowana jest na akcję filmu pojawienie się reklamowanej marki zegarka nie jest natarczywe i nie przeszkadza.

W USA każdego roku produkowanych jest około 500 filmów. Przy produkcji filmowej product placement jest brany pod uwagę już w momencie pisania scenariusza do filmu. Dlatego jeszcze przed kręceniem filmu producenci wysyłają skrypt do agencji specjalizujących się w product placement. W niektórych sytuacjach producent filmu kontaktuje się bezpośrednio z wybranymi markami zegarków. Obecnie tylko marki z najwyższej półki mają szansę pojawić się w superprodukcjach. Filmy wysokobudżetowe dzięki zastosowaniu product placement zyskują wysokie wpływy finansowe. Koszty poniesione na product placement wybranej marki zegarków w filmie, to kwota między 30.000, a 60.000 €. W przypadku product placement stosowanym w filmach, kiedy film zyskuje ogromną popularność wśród widzów i zostaje filmem kultowym efekt promocyjny trwa bardzo długo. Pod tym względem product placement staje się konkurencyjny dla stosowanych tradycyjnych reklam. Rocznie światowe marki wydają ok. 3 mld. dolarów na promocję i product placement. Obecnie widzowie coraz częściej ignorują tradycyjne spoty reklamowe i dlatego szuka się innych nowoczesnych sposobów, dzięki którym można dotrzeć do klienta. W tym wypadku szczególne miejsce zajmuje product placement, który staje się powoli głównym narzędziem reklamowym docierającym do współczesnego konsumenta. Tak, jak dawniej produkt miał zostać dostosowany do scenariusza, a nie odwrotnie, tak dzisiaj największe marki często próbują zastrzegać w umowach możliwość wpływu na zmiany scenariusza, aby jak najlepiej ukazać swój produkt. Nie podoba się to producentom filmowym, ale nie wiadomo, jak długo uda im się utrzymać swoje stanowisko nietykalności scenariusza. Już teraz idą na małe ustępstwa.

Poprzez działania product placement: ze strony nabywcy wzrasta świadomość i znajomość marki, a ze strony firmy realizowane są określone cele sprzedażowe. Kształtuje się wizerunek przedsiębiorstwa i jego produktów. Marka często zaczyna być kojarzona ze znaną osobą. Nabywca nabiera większego zaufania w stosunku do marki, a po dokonaniu zakupu produktu zwiększa się jego poziom satysfakcji i zadowolenia z podjętej decyzji. Czyli osiągnięty zostaje cel główny!

Źródło: Opis wydarzenia – notatka prasowa IWC Schaffhausen. Opis zegarka – www.iwc.com. Informacje o product placement – opracowanie własne.
Tłumaczenie: Magdalena Kossakowska

Tagi IWC IWC Schaffhausen

Kategorie Aktualności Reklamy Wydarzenia

Redakcja poleca

  • Chronoswiss Neo Digiteur Granit i Neo Digiteur Sand – z cyfrowym wskazaniem czasu

    Chronoswiss Neo Digiteur Granit i Neo Digiteur Sand

    Klarowne linie, prostokątna koperta oraz cyfrowe wskazania czasu. Po dwudziestu latach kultowy Digiteur powraca w nowoczesnej interpretacji. Oto […]

  • Czapek Time Jumper – model ze skaczącą godziną na 10-lecie manufaktury

    Czapek Time Jumper

    Z okazji jubileuszu marka Czapek wprowadza nowy model z inspirowaną zegarkami kieszonkowymi komplikacją skaczącej godziny.

  • Longines Master Collection Chronograph Moonphase – w luksusowej odsłonie

    Longines Master Collection Chronograph Moonphase

    Nowy Longines łączy ponadczasową, srebrzystą tarczę ze skomplikowanym mechanizmem, opakowanym w klasyczną kopertę z różowego złota.

Najczęściej czytane

  1. Hands-On TAG Heuer Carrera Chronograph Limited Edition
  2. Aukcje Phillips Decade One – rekordowa aukcja i najdroższy vintage Patek Philippe w historii(!)
  3. Universal Geneve Tribute to Compax „The Nina”
  4. Tissot PRX 38mm Damascus i PRX 38mm Titanium
  5. Omega Speedmaster 38mm Milano Cortina 2026
Podobne artykuły
  • IWC Portofino

    #KultoweZegarki: IWC Portofino

    Magdalena Piekarska 14.08.202116.07.2024
  • Georges A. Kern o IWC

    Mariusz Wiśniewski 6.08.20096.08.2009
  • IWC - zegarki dla pilotów

    #KultoweZegarki: IWC Pilot’s – zegarki dla pilotów

    Magdalena Piekarska 17.04.202116.07.2024
  • Z wizytą w IWC Schaffhausen

    Z wizytą w IWC Schaffhausen

    Magdalena Piekarska 5.11.2019

2 thoughts on “IWC Schaffhausen dla Mr. Big z filmu „Seks w wielkim mieście”. Product placement.”

  1. Łukasz Doskocz pisze:
    16.07.2009 o 11:58

    Świetnie napisane…w ogole cały temat „product placement” to bardzo ciekawe zjawisko.

    Wydawało by się, ze reklama bezpośrednia lepiej, łatwiej i celniej trafia do większej grupy odbiorców…a jednak w przypadku zegarków tak nie jest. Kto pamięta jakaś reklamę zegarka z przed kilku lat czy nawet miesięcy ?? Pewnie niewielu, jeśli wogole ktokolwiek…natomiast kto nie kojarzy OMEGI Seamaster z „Jamesa Bonda” czy TAGa MONACO na reku Steva McQueen’a.

    A i to PORTOFINO naprawdę cudne i bardzo klasyczne w swojej formie.

  2. Tomasz Kiełtyka pisze:
    16.07.2009 o 21:15

    Łukasz – ja bondowskiemu product placement’owi uległem.
    Jako fan serii o Agencie 007, nie mogłem sobie odmówić zakupu PO :-)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Newsletter

Zapisz się za darmo i nie przegap najnowszych aktualności oraz recenzji ze świata zegarków

zamknij
SHOP.CH24.PL

Sklep CH24

W sklepie CH24 postawiliśmy przede wszystkim na popularne i lubiane produkty – narzędzia, paski czy albumy o zegarkach.
Gwarantujemy przy tym najwyższą jakość!

Przejdź na SHOP.CH24.PL

Zegarek Roku CH24

Zegarek Roku

Już od ponad 15 lat przyznajemy najbardziej prestiżowe w Polsce nagrody dla najlepszych zegarków. Laureata w jednej z kategorii wybieracie również Wy – czytelnicy naszego magazynu.

Sprawdź nominowane zegarki!

Przejdź na zegarekroku.pl

Słownik pojęć
zegarmistrzowskich

Słownik pojęć zegarmistrzowskich

Wyjaśniamy pojęcia związane ze światem zegarków – zarówno te proste, jak i bardziej skomplikowane.

Aktualnie w słowniku pojęć zegarmistrzowskich CH24 znajduje się ponad 300 fraz.

Zobacz słownik

O CH24.PL

  • Redakcja
  • Reklama na stronie CH24.PL
  • W mediach
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Zasady korzystania z serwisu

Kategorie

  • Aukcje zegarków
  • Ciekawostki
  • Publikacje
  • Rankingi
  • Hands-On
  • Recenzje i testy zegarków
  • Wideo
  • Zegarki damskie

Zobacz także

  • Masz pytania? Zadaj je nam!
  • Encyklopedia wiedzy o zegarkach
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem
  • Jak powstają zegarki
  • Spotkania „Time To Meet”
  • Zegarek Roku

Join Us

  • Facebook
  • Instagram
  • X
  • Youtube

Aplikacja CH24

  • Pobierz aplikację – iOS
  • Pobierz aplikację – Android

Kontakt

GTK Kiełtyka Tomasz, ul. Zygmunta Starego 24A/8, 44-100 Gliwice.
tel. +48 (32) 750-08-16.
email: redakcja@ch24.pl
NIP: 631-189-87-10

Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie.
Wszystkie prawa zastrzeżone ©2009 - 2025 - CH24.PL ®
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.