120 lat logotypu Longines

Longines świętuje 120. rocznicę rejestracji logotypu, który jest używany przez szwajcarskiego producenta po dziś dzień. Znak składa się z uskrzydlonej klepsydry połączonej z napisem Longines i stanowi w międzynarodowych rejestrach prowadzonych przez Światową Organizację Własności Intelektualnej (WIPO) najstarszy symbol wciąż używany w oryginalnej postaci.

Dla uczczenia 120. rocznicy pierwotnej rejestracji producent opublikował badania dotyczące logotypu, zaprezentował wystawy tematyczne w Cité du Temps w Genewie, a także stworzył dwie limitowane serie zegarków.

foto: longines.com
foto: longines.com
foto: longines.com
foto: longines.com
Rejestracja logo była częścią uprzemysłowienia zegarmistrzostwa w Szwajcarii pod koniec XIX wieku.

Początkowo symbol wybrany przez Longines – uskrzydlona klepsydra – służył do uwierzytelniania wyrobów firmy. Ale szybko stał się również środkiem do walki z oszustami, którzy chcieli skorzystać z doskonałej reputacji marki podrabiając jej produkty.

foto: longines.com
foto: longines.com

Dla podkreślenia wagi, jaką Longines przywiązuje do tradycji i logotypu, producent zorganizował wystawę w Cité du Temps w Genewie. Objęła ona zarówno historyczne artykuły jak i oryginalne dokumenty.

Wreszcie – w hołdzie logotypowi – stworzono dwie limitowane serie zegarków pod nazwą Longines Heritage Retrograde. Każda o numerach od 1 do 120.

źródło: longines.com
tłumaczenie: Tomasz Kiełtyka