Apart przejmuje sieć salonów Jubitom
Akwizycja Jubitomu pozwoli Apartowi na istotne poszerzenie oferty w segmencie luksusowych zegarków, w tym o popularne szwajcarskie marki takie jak Omega, Longines czy TAG Heuer.
Początek 2025 roku przynosi istotną zmianę na rynku zegarków luksusowych w Polsce. Firma Apart 30 grudnia oficjalnie zgłosiła do UOKiK-u wniosek o kupno Jubitomu, w tym 30 salonów wraz z prawami do marki oraz dostępnym asortymentem. Kluczowym elementem transakcji, o której w kuluarach mówi się już od kilku miesięcy, jest włączenie do portfolio Apartu kolejnych marek zegarkowych zarządzanych przez międzynarodowe grupy, takie jak Swatch Group (Omega, Longines, Rado, Certina, Tissot), LVMH (TAG Heuer), Citizen Watch Group (Frederique Constant) oraz niezależnych producentów, w tym Oris, Ball czy Norqain. Tym samym Apart otwiera sobie drogę do umocnienia pozycji w segmencie czasomierzy premium co może mieć długofalowy wpływ na dynamikę rynku. To strategiczny krok w budowaniu przewagi konkurencyjnej w Polsce i potencjalnie w Europie Środkowo-Wschodniej.
Historia Jubitomu
Jubitom – założony w 1980 roku przez Kazimierza Tomasiewicza – przez dekady umocnił pozycję jednego z wiodących graczy na polskim rynku biżuterii i zegarków. Zarządzająca 30 salonami firma oferowała produkty tak prestiżowych marek jak IWC Schaffhausen, Ulysse Nardin, TAG Heuer, Omega i wiele innych. Po śmierci założyciela (w 2021 roku) Jubitom przeszedł zmiany w strukturze prawnej, co otworzyło drogę do jego przejęcia przez Apart.
Apart – lider rynku jubilerskiego
Z kolei Apart, którego początki sięgają 1977 roku, to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek jubilerskich w Polsce. Po ponad 40 latach działalności posiada około 220 salonów i zatrudnia blisko 3000 osób. Choć na skutek pandemii portfolio marek zegarkowych Apartu uległo zmniejszeniu, przejęcie Jubitomu może być punktem zwrotnym w odbudowie pozycji lidera na rynku luksusowych czasomierzy.
Czy strategia Apartu przyniesie oczekiwane rezultaty? Czas pokaże. Niemniej jednak przejęcie Jubitomu to jedno z najważniejszych wydarzeń na polskim rynku zegarkowym w ostatnich latach, zwiastujące znaczną reorganizację branży.